استاندار قزوین در بازدید از پروژه انتقال آب طالقان؛

زمان دقیق اتمام پروژه انتقال آب طالقان از حوزه اختیارات استان خارج است

اعلایی گفت: زمان دقیق اتمام پروژه انتقال آب طالقان از حوزه اختیارات استان خارج است و رسالت ما پیگیری این پروژه است که این کار را با بهترین شکل ممکن انجام خواهیم داد و پیش بینی و تلاش ما اجرای پروژه در نیمه اول است.
کد خبر: ۹۴۱۹۸۸۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه بازدید از پروژه انتقال آب طالقان در جمع خبرنگاران بیان کرد: موضوع انتقال آب به استان قزوین یکی از مهم ترین پروژه هایی است در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: پروژه انتقال آب طالقان با همتی که از سوی دستگاه ها و نمایندگان وجود دارد، جزو پروژه‌هایی خواهد بود که در اولویت بوده و محقق خواهد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: بخشی از منابع مالی نهایی، پرداخت و بخشی هم در حال رایزنی است که وعده های مثبتی نیز در این خصوص داده شده که اگر در موعد مقرر انجام شود این خدمت مهم به مردم استان ارائه خواهد شود. موضوع انتقال آب به کل استان نیز در حال پیگیری است.

اعلایی عنوان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که به محض انجام آنها، نتایج اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: این پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۱ نهایی می شود اما زمان دقیق از حوزه اختیارات استان خارج است و رسالت ما پیگیری این پروژه است که این کار را با بهترین شکل ممکن انجام خواهیم داد. و پیش بینی ما و تلاش ما اجرای پروژه در نیمه اول است.

در ادامه، استاندار قزوین با حضور در سد زیاران در جریان روند اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به شهر آبیک قرار گرفت.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۶ آغاز شد اما به دلیل تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز اجرای آن پیشرفت قابل توجهی نداشت.

آب رسانی از سد طالقان به استان قزوین شامل تصفیه خانه آب شرب به ظرفیت سه متر مکعب بر ثانیه و ۳۱۵ کیلومتر خط لوله و تاسیسات وابسته به آن است و در حال حاضر نیز عملیات اجرایی آن از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی به روش BOT در دست اجرا قرار دارد و فاز نخست آن با ظرفیت یک متر مکعب بر ثانیه تا یک سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

تقریبا چهار کیلومتر از لوله‌گذاری پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک باقی مانده که لوله‌ها در کارخانه لوله‌سازی اصفهان تولید شده و به دلیل تامین نشدن منابع مالی، امکان واردات تجهیزات به کارگاه وجود نداشته و لوله‌گذاری انجام نشده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار