مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان خبر داد:

احداث یک هنرستان شبانه روزی در شهرستان سرباز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: یک باب هنرستان فنی و حرفه‌ای شبانه روزی در روستای شاردر شهرستان سرباز با مشارکت خیر نیکوکار مدرسه ساز احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۰۱۹۳
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، میثم لک زایی در حاشیه آیین امضاء تفاهم‌نامه احداث این هنرستان، با قدردانی از مشارکت خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، برنامه‌های مهارت آموزی وزارت آموزش و پرورش و نیز وضعیت منطقه، ساخت هنرستان های فنی و حرفه ای در اولویت کارهای این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر با افزایش چشمگیر اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز روند مطلوبی گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در تمام نقاط استان پروژه های مدرسه‌سازی با سرعت در حال پیشروی است، گفت: امیدواریم بتوانیم سرانه فضای آموزشی استان را ارتقا بدهیم و هیچ دانش آموزی بخاطر کمبود کلاس درس از حق تحصیل محروم نماند.

لک‌زایی همچنین با اشاره به اینکه آورده خیرین مدرسه ساز در استان افزایش چشم گیری داشته است، اظهار کرد: مشارکت خیرین در سال 92 یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که در سال 1400 از 200 میلیارد تومان گذشته است.

وی با اشاره به تلاش مجموعه کارکنان اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان و همت بلند خیرین گرانقدر و نهادهای انقلابی گفت: در سه سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان مستعد این استان شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین این اداره‌کل با همراهی خیران ۲ هزار کلاس در استان در دست اجرا دارد که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته عملیات اجرایی این پروژه ها درحال انجام است.

گفتنی است طبق این تفاهم نامه یک باب هنرستان فنی و حرفه‌ای شبانه روزی با زیربنای 1600 مترمربع و با ساختمان های آموزشی، کارگاه و خوابگاه احداث خواهد شد.

ارسال نظرات