جشنواره انواع غذا با بلدرچین در میبد برگزار شد

اولین جشنواره کشوری انواع غذا با بلدرچین همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات مشاغل خانگی با همکاری حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری (س) در میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۰۴۹۸
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،  بلدرچین طبعی گرم دارد و با استفاده از آن غذا‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد، انواع ته چین، بلدرچین کبابی، بلدرچین شکم پر در این جشنواره به معرض نمایش گذاشته شده بود.
سرپرست فرمانداری میبد با حضور در این نمایشگاه با قدردانی از برگزار کنندگان این رویداد شاد فرهنگی برگزاری این جشنواره‌ها موجب تنوع بخشی در پخت بلدرچین که نیاز به تبحر دارد و افزایش سرانه مصرف آن به عنوان یک غذای مقوی می‌شود.
سید جمال سجادی پور با تصریح کرد: هم اکنون نیز مصرف بلدرچین جایگاه خوبی نسبت به سال‌های گذشته دارد و انشاءالله این جشنواره‌ها اتفاق‌های خوبی برای رونق هر چه بیشتر این صنعت و همچنین بومگردی‌ها رقم بزند.
هادی برزگر جانشین ناحیه مقاومت بسیج میبد نیز با تبریک و گرامیداشت روز پاسدار و اعیاد شعبانیه از حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری، بسیج سازندگی، مسئول رستوران سنتی شاه نشین، مسئولان و بانوان شرکت کننده در نمایشگاه و جشنواره قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد با از بین رفتن ویروس کرونا چنین برنامه‌هایی در سطحی گسترده‌تر برگزار گردد.
پروین امینیان فرمانده حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری نیز هدف از برگزاری نمایشگاه و جشنواره غذایی بلدرچین را حمایت از بانوان کارآفرین و فعال در حوزه مشاغل خانگی و معرفی غذا‌های سالم بیان کرد و از عوامل و دست اندرکاران حسینیه اعظم خانقاه و هیات فاطمیه این محله در تهیه زیرساخت‌های برگزاری جشنواره قدردانی کرد.
مسئول بسیج سازندگی حوزه خدیجه الکبری و یکی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۵ نفر از بانوان با پخت و ارایه انواع غذا با بلدرچین نظیر فسنجان بلدرچین، بلدرچین پرتقالی، کباب، کوبیده، ته چین، لدرچین شکم پر، کیک بلدرچین در جشنواره شرکت کردند.
شهناز کریمی هدف از برگزاری جشنواره با محوریت بلدرچین را آشنایی بیشتر خانواده‌ها با خواص درمانی بلدرچین و انوع شیوع پخت آن بیان کرد و افزود: نمایشگاه صنایع دستی و محصولات مشاغل خانگی شامل ۴۲ غرفه نیز با همکاری مسئول رستوران شاه نشین به مدت پنج شب از روز ۱۰ اسفند ساعت چهار عصر تا ۹ شب دایر شد.
به گفته مهری باغستانی مربی پخت غذا در این جشنواره غذا‌های متنوعی با استفاده از گوشت بلدرچین می‌توان تهیه کرد و تنها تازه بودن، خوب تمیز کردن و مزه دار کردن آن اهمیت دارد و در پخت آن باید زردچوبه کمتر و بیشتر زعفران و انواع چاشنی‌ها استفاده می‌شود.

بلدرچین پرندگانی پرطاقت، نیرومند و مقاوم هستند و می‌توانند در گستره وسیعی از مناطق با آب و هوای گوناگون رشد و تولید مثل کنند که این توانایی ناشی از قدرت سازگاری بالای آن‌ها با شرایط گوناگون محیطی است.
میبد اولین تولید کننده بلدرچین به روش صنعتی و بهداشتی در ایران و خاورمیانه با استاندارد‌های بین المللی است، طرح پرورش بلدرچین توسط مرحوم دکتر محمد علی رادی میبدی در اویل دهه ۶۰ و در زمان فعالیت وی به عنوان معاون امور دام وزارت کشاورزی ارایه شد.

دکتر محمد رادی پرورش بلدرچین را در سال‌های ۶۴ و ۶۵ با تعداد ۱۱ عدد تخم بلدرچین که دوستان از فرانسه به سفارش وی آورده بودند با یک دستگاه جوجه کشی بسیار کوچک و ابتدایی که وی در زمان دانشجویی ساخته بود، در زیر زمین منزل شروع کرد.

بلدرچین پرنده‌ای پرطاقت، نیرومند و مقاوم است و می‌تواند در گستره وسیعی از مناطق با آب و هوای گوناگون رشد و تولید مثل کند، این توانایی ناشی از قدرت سازگاری بالای این پرنده با شرایط گوناگون محیطی است.

ارسال نظرات