خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد

اجرای طرح فروش منصفانه در همدان/ بازرسی‌ها تشدید شوند

همدان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اجرای طرح فروش منصفانه گفت: باید در این طرح هم بازار پررونق و هم مردم خوشحال از خرید داشته باشیم و انتظار می‌رود در پایان سال بازرسی‌ها تشدید شوند.
کد خبر: ۹۴۲۰۶۲۰
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد شانیان در آیین افتتاحیه طرح فروش منصفانه که در مرکز خرید شهرآرا برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم بر این است که بتواند بحث معیشت و اقتصاد مردم به نحوی باشد که کمترین مشکلات در سطح جامعه باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای روی کار آمدن دولت، مردم خدمات این دولت را می‌بینند، گفت: به طور قطع به مرور زمان این دولت گره‌هایی که سال‌های گذشته به اقتصاد ما رسیده می‌تواند برطرف کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز داشت: یکی از مسائلی که مقام عالی وزارت دکتر فاطمی امین بسیار تأکید داشت بحث جشنواره خرید شفاف بود که یکی از مصادیق آن بحث تخفیفاتی است که داده می‌شود برای اینکه نمایشگاه‌های بهاره و موقت برگزار نشود هم می‌توانیم به اصناف کمک کنیم با توجه به اینکه دو سال به علت شیوع ویروس کرونا برخی از اصناف ما متضرر شدند و آسیب‌های بسیار زیادی دیدند و هم در ایام پایانی سال اصناف ما بتوانند ماحصل خوبی داشته باشند و مردم نیز بتوانند در شب عید با تخفیفاتی که به آنها داده می‌شود از این مزیت بهره‌مند شوند.

وی افزود: برگزار کردن نمایشگاه بهاره حتی اگر همین اصناف می‌خواستند شرکت کنند باید هزینه اجاره غرفه و حمل و نقل پرداخت می‌کردند و آسیب‌هایی داشت؛ همچنین برخی از افرادی که در طول سال ممکن است فعالیت نداشته باشند موجب می‌شوند که اصناف فعال و مجوزدار ما دارای مشکل شوند.

شانیان ادامه داد: بحث دیگر قیمت تولیدکننده است که یکی از کارهای وزارت صنعت و معدن است و در دستور کار قرار دارد؛ قیمت تمام شده محصولات منجر به کاهش خیلی از کالاهایی شده که در حال حاضر مشمول این طرح هستند و قسمتی از آن هم که بحث تخفیفات است، بیشتر اصناف ما در این حوزه هستند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی از صنوف دیگر ما درگیر قیمت تولیدکننده هستند.

وی با بیان اینکه استان همدان در حاضر جزء رتبه‌های برتر کشور است، گفت: امیدواریم که با اجرای احسن این مسئله بتوانیم در این طرح هم رتبه اول کشور را به دست آوریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: مردم بدانند که اصناف، دلسوزان و در کنار آنها هستند و به آنها کمک می‌کنند و مثل قبل کمک‌های مردمی که سال‌های گذشته توسط همین بازاریان انجام می‌شد در این برهه نیز خوش درخشیدند و این امر منجر به این خواهد شد که بین مردم و بازار و بین دولت ارتباط بهتری ایجاد شود که با حضور مسئولین اتحادیه میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح فروش منصفانه اضافه کرد: باید در این طرح هم بازار پررونق و هم مردم خوشحال از خرید داشته باشیم و انتظار می‌رود در پایان سال بازرسی‌ها تشدید شوند و نحوه برخورد و تعامل با اصناف را متذکر می‌شویم که افراد در سرکشی‌ها مراقبت کنند.

شانیان با بیان اینکه بازگشت قیمت‌ها یکی از سیاست‌های وزرات است، گفت: باید سرمنشأ کار درست شود و یکی از اهداف سامانه تجارتی است که اکنون در حال پیاده‌سازی است و به مرور زمان که کالاها وارد سامانه جامع تجارت شود قیمت‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: امسال غرفه‌های موقت برگزار نکردیم و نباید مجوزی از این سازمان داشته باشند و به سرعت اقدام می‌کنیم و دادستان و نیروی انتظامی ورود پیدا می‌کنند و این موضوع دست ما بود که به آن مجوز موقت ندهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بساط گستران موضوعی نیست که فقط در استان یا شهر همدان باشد و در شهرهای دیگر هم این موارد وجود دارد، گفت: باید برای آنان راهکار تعریف کنیم و استانداری، فرمانداری و شهرداری پای کار بیاید و در یک خرد جمعی می‌توان به نتیجه رسید.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار