گردهمایی علمای اهل سنت وتشیع دربخش پیپ شهرستان نیکشهر برگزارشد

بمناسبت گرامیداشت اعیادشعبانیه ومیلاد باسعادت امام حسین علیه السلام و هفته پاسدار گردهمایی علمای اهل سنت وتشیع در بخش پیپ شهرستان نیکشهر برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۲۰۸۹۷
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، این برنامه که باهمکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیکشهر باحضور حجت‌الاسلام باقربیگ ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان وهمچنین حجت الاسلام والمسلمین سیفایی مدیرکل محترم ادیان مذاهب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی کشور،فرماندار شهرستان لاشار ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر به همراه جمعی از پاسداران وبسیجیان شهرستان وجمعی از مسئولین وعموم مردم در بامحوریت بررسی چالش های پیش روی تبلیغ در جهان اسلام برگزارشد.

در ابتدا خانم مبارکی فرمانداربخش لاشار شهرستان نیکشهر ضمن گرامیداشت اعیادشعبانیه وروز پاسدار وهمچنین عرض خیرمقدم بیان داشت:امام حسین(ع)، بزرگ ترین پاسدار دین و شرف و آزادگی است و چه زیبا فرزند بزرگوارش، خمینی کبیر(ره) روز میلاد بزرگ ترین حماسه ساز تاریخ بشریت را «روز پاسدار» نامید. این، فرصت مناسبی است که پاسداران انقلاب اسلامی در همه زمینه ها به سیدالشهدا(ع) اقتدا کنند.

وی افزود : پاسداران دوران دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز ساختند. پاسداران امروز باید راه آنان را در سنگرهای جدید ادامه دهند که سنگر سازندگی کشور، سنگر هشیاری در برابر توطئه های پنهان دشمنان، سنگر مبارزه ها جنگ های روانی دشمنان و سنگر حفظ دست آوردهای نظام به ویژه ولایت مطلقه فقیه است.

سرهنگ پاسدار علی اکبر صفوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر ضمن اشاره به نامگذاری روز میلاد امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار، یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود تفکر امام راحل(ره) بود.

وی ازامام حسین(ع) به عنوان الگو و اسوه پاسداری یاد کرد و افزود:ایشان در نهایت خودسازی، عبودیت، عرفان و بصیرت قرار داشت.

وی افزود: امام حسین(ع) نه تنها در نزد شیعیان، بلکه در نزد مسلمین و حتی سایر ادیان نیز از جایگاه والایی برخوردار است و هرآنکس که اندیشه قوی تری داشته باشد بهتر به مقام والای امام سوم شیعیان پی برده است و مسیر و هدفش را درک کرده است.

حجت الاسلام باقربیگ ریاست اداره تبلیغات اسلامی استان سیستان وبلوچستان در ادامه ضمن گرامیداشت اعیادشعبانیه وروز پاسدار و نیز وحدت بین شیعه وسنی بیان داشت: برای دشمن، شیعه و سنی فرقی ندارد، بلکه به دنبال تفرقه، اختلاف افکنی و نابودی همه مسلمانان است.

وی افزود: امروز دشمن میلیاردها تومان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان اهل سنت و تشیع هزینه می‌کند تا با تفرقه مسلمانان را به جان خود بیاندازد اما با یاری خداوند متعال مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام پویاتر و متحد تر از گذشته هستند.

حجت الاسلام باقربیگ با بیان این که شیعه انگلیسی در اهل سنت وهابی به دنبال دستیابی به مطامع خود هستند، گفت: باید با هوشیاری هرچه بیشتر دشمن را از رسیدن به خواسته های شیطانی خود مایوس کنیم.
حجت اسلام سیفایی مدیرکل ادیان مذاهب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی کشور درادامه در این نشست با تأکید بر سنت پیامبر گرامی اسلام بر لزوم پرهیز از تفرقه و افراط و تفریط، توجه بر نقاط مشترک و احترام به سایر عقاید را در همگرایی و انسجام اجتماعی مؤثر و مفید ارزیابی کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع وحدت بر مبنای ارزش‌های مشترک دینی، مذهبی را یکی از الزامات زدودن بذر تفرقه و اختلافات برمبنای تعالیم قرآن در جامعه عنوان و عناصر وحدت آفرین را در رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه بسیار اثر بخش قلمداد کرد.

وی در این نشست تمسک به احکام الهی و آموزه های قرآن کریم را از ارکان اصلی تقویت وحدت دانست و گفت : اسلام ستیزان جهان تلاش می کنند با تفرقه و شبهه افکنی بین دو مذهب تشیع و تسنن به اهداف شومشان دست یابند، اما دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم موجب شده است که معادلات آنان یکی پس از دیگری برهم بخورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار