خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حاشیه امضا تفاهم نامه فرهنگی، هنری با حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد:

مرکز تربیت نیروی حرفه ای هنر و رسانه راه اندازی می شود

فائزی عنوان کرد: بنا داریم مرکزی تحت عنوان مرکز تربیت نیروی حرفه ای عرصه هنر و رسانه که وارد بازار کسب و کار می گردد تاسیس شود و برنامه ریزی ما به نحوی است که کمتر از یکماه آینده شاهد افتتاح این مرکز باشیم.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۸۱
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، تفاهم نامه فرهنگی، هنری مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس حوزه هنری استان قزوین و اصحاب رسانه در محل خانه فرهنگ امیرکبیر به امضا رسید.

محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم بیان کرد: در استان تفاهم نامه های زیادی به امضا می رسد اما دلیل تمایز این تفاهم نامه این است که در میانه راهی هستیم و یک اتفاقی در عرصه پرورش نیروی هنرمند هنری و رسانه ای و اتصال آن به بازار کسب و کار در حال وقوع است.

وی گفت: نگاه ما به مقوله آموزش نگاه خاصی است. نگاه ما تربیت نیرو است که متفاوت از یک سیر آموزشی کوتاه و آکادمیک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: بنا داریم مرکزی تحت عنوان مرکز تربیت نیروی حرفه ای عرصه هنر و رسانه که وارد بازار کسب و کار می گردد تاسیس شود و برنامه ریزی ما به نحوی است که کمتر از یکماه آینده شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود.

فائزی عنوان کرد: در اداره این فضا ادبیات فنی و دانش اداره این فضا اجرا خواهد شد. تاکنون چنین فضایی در استان وجود نداشته است و امیدواریم با کمک حوزه هنری شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم. خروجی های این فضا، خروجی های مسأله محور، متصل به بازار کسب و مار، قابلیت جذب سرمایه و به نوعی سرمایه پذیری است.

وی افزود: اصل اهداف این فضا تربیت نیرو است. هدف انقلاب اسلامی، تربیت انسان و نیروی جریان ساز انقلاب بوده و در عرصه فرهنگ و هنر، دچار نواقص زیادی هستیم و نگاهمان به ساختارها نگاه تربیتی نیست. در این فضا، نیروی‌ها کار گروهی می آموزند و مهارت های پیوسته به آموزش هنر را می آموزند. در اینجا مدرک گرایی حذف شده و افراد علیرغم اینکه مدرکی کسب نمی‌کنند اما کارکرد نهایی را خواهند داشت.

وی افزود: طیف سنی این آموزش ها، مخاطبین جوان است. منظومه برنامه ای برای این امر تعریف شده که در آن تربیت، جشنواره، نمایشگاه، محل رقابت و عرضه گنجانده شده اما موضوع قابل اهمیت این است که نیروها باید به بلوغی برسند تا نمایشگاه فاخر باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها