خبرهای داغ:
معاون اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی اهواز خبر داد

آماده‌باش بیش از یک هزار نیروی اورژانس در طرح سلامت نوروزی خوزستان

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش بیش از یک هزار نیروی اورژانس برای ارائه خدمات در طرح سلامت نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۲۰۳
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

صادق آزادمنش در نشست خبری که امروز (۲۳ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی با سه محور چهارشنبه‌سوری، راهیان نور و آماده‌باش اورژانس در ایام نوروز آغاز شده است.

وی افزود: در قالب این طرح همه بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه‌سوری آماده‌باش هستند. علاوه بر این ۴۵ پایگاه شهری به طور مستقیم در چهارشنبه‌سوری در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به دریافت اطلاعات مسیرهای پرتردد در خصوص پیشگیری از سردرگمی در اعزام‌ها و مدیریت اعزام مصدومان احتمالی چهارشنبه‌سوری گفت: آمبولانس‌ها در مناطق پرتردد مانند زیتون و کیانپارس مستقر می‌شوند و هر دو ساعت یک بار آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری جمع‌آوری و اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته ۱۲ مصدوم داشتیم که همه پس از دریافت خدمات اولیه ترخیص شدند و خوشبختانه فوتی نداشتیم.

آزادمنش در خصوص ارائه خدمات به کاروان‌های راهیان نور گفت: ایستگاه‌های سلامت اورژانس به منظور آرام‌بخشی و ارائه خدمات اولیه درمان در مبادی ورودی خوزستان یعنی دزپارت، اندیمشک و هندیجان راه‌اندازی شده‌اند. علاوه بر این ۱۱۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز آماده‌باش هستند.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: بیش از ۲۰ یادمان راهیان نور در خوزستان وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی اهواز متولی ارائه خدمات به آن‌ها است. در یادمان مزار شهدای هویزه، طلاییه هویزه و فتح‌المبین شوش نیز پزشک و پرستار مستقر شده است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز پایگاه‌های جاده‌ای در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ سر جاده و با آلارم روشن مستقر می‌شوند.

آزادمنش با اشاره به لغو مرخصی‌ها، گفت: چهار فروند بالگرد، بیش از یک هزار نیروی اورژانس و همه ‌آمبولانس‌ها برای ارائه خدمت به مردم آماده‌باش هستند. بالگردها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند تا مناطق کور و به ویژه صعب‌العبور را پوشش دهند.

وی با اشاره به کمبودهای اورژانس خوزستان بیان کرد: در طرح توسعه ششم، خوزستان ۶۵ پایگاه جاده‌ای عقب است و دچار کمبود شدید آمبولانس هستیم.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: استاندارد رسیدن اورژانس به محل حادثه در مناطق شهری ۸ تا ۱۰ دقیقه و در جاده‌ای ۱۵ دقیقه است که این مدت زمان در شهرهای کوچک خوزستان به ۶ تا ۷ دقیقه می‌رسد اما در اهواز کمی بیشتر است. در مجموع مدت زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در خوزستان در بخش جاده‌ای و شهری به استاندارد نزدیک است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آسایار گفت: با راه‌اندازی این سامانه بدون دخالت کاربر، مکالمه از زمان تماس با اورژانس تا لحظه رسیدن آمبولانس به محل حادثه ضبط می‌شود.

آزادمنش گفت: یکی از مشکلات ما در زمان وقوع حوادث، جابه‌جایی مصدومان توسط مردم است. از مردم می‌خواهیم در زمان وقوع حوادث به ویژه در جاده‌ها و علی‌الخصوص در زمان ورود آسیب‌های تروما از جابه‌جایی مصدومان خودداری کنند و با ۱۱۵ تماس بگیرند. برخی از بیماران به دلیل حمل ناصحیح دچار خسارت جبران‌ناپذیری به ویژه آسیب‌های نخاعی می‌شوند بنابراین حتی اگر آمبولانس دیر به محل حادثه برسد توصیه می‌شود مصدوم توسط مردم جابه‌جا نشود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار