مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

طرح ویژه عیدانه استاندارد در استان مرکزی در حال اجراست

میرنظامی از آغاز طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران در استان مرکزی، خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۱۰
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

سازماندهی ۲۰۰ بازرس بسیجی بر بازار شب عید در استان مرکزی/ شناسایی ۱۵۰ کاسب امین برای توزیع اقلام اساسی در اراکبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید سعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی امروز در نشست خبری گفت: در راستای اجرای دقیق وظایف و رسالت های سازمان ملی استاندارد و با توجه به ایام پایانی سال طرح عیدانه استاندارد در دستور کار قرار گرفته که از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ اجرا می شود و بر اساس این طرح کلیه سازمان ها موظف به اجرای مسئولیت های خود هستند.

میرنظامی اظهار کرد: در طرح عیدانه استاندارد علاوه بر اینکه بازرسین در بازار حضوری جدی خواهند داشت در تعطیلات نوروز نظارت ها را دنبال خواهد کرد و بر مراکز کوچک تا بزرگ توزیع نظارت می کنند و البته در کنار این مسئله اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نظارت بر مراکز پذیرایی و اقامتی با قوت در طرح عیدانه انجام خواهد شد و همچنین مکاتباتی با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده تا مردم بتوانند با اطمینان خاطر نوروز خود را سپری کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: متاسفانه در سال های گذشته کم توجهی و بی توجهی به مولفه های استاندارد موجب مشکلات زیادی شده که زیبنده نظام اسلامی نبوده و لذا طرح عیدانه با محوریت رفع مشکلات در حوزه استاندارد با قوت اجرا خواهد شد.

میرنظامی اضافه کرد: در قالب این طرح ۱۴۸ مولفه در مراکز اقامتی، ۵۴ مولفه در مراکز فروش و همچنین در مراکز پذیرایی توسط بازرسین نظارت خواهد شد.

وی یادآور شد: بازرسین استاندارد با مراجعه به واحدهای مختلف طرح عیدانه را پیگیری خواهند کرد و شهروندان می توانند برای همکاری بیشتر تخلفات مرتبط را به سامانه ۱۵۱۷ گزارش دهند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: نظارت بر ایمنی جاده ها با همکاری سایر دستگاه های متولی از دیگر محورهای طرح عیدانه است و بیش از ۵ تیم تخصصی از همکاران اداره استاندارد در طرح عیدانه نقش آفرینی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای بررسی و اصالت علامت استاندارد کالای خریداری شده، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از صحت اعتبار استاندارد کالای مصرفی اطمینان حاصل کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات