با کاروان نور/ ۵

نقش راهیان نور در تقویت بنیه معنوی جوانان کم نظیر است

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به اینکه راهیان نور تاثیر فرهنگی بسیار زیادی در بین نسل جوان دارد گفت: راهیان نور یکی از برنامه های مهم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۶۳
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

سرهنگ مجیدی: نقش راهیان نور در تقویت بنیه معنوی جوانان کم نظیر است

خبرگزاری بسیج، سرهنگ عسگر مجیدی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار اعزامی بسیج مازندران به مناطق عملیاتی جنوب، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به تردیک افکنی دشمنان در اذهان عمومی به ویژه نسل جوان درباره چرایی راهیان نور و زیر سوال بردن فرهنگ دفاع مقدس گفت:اردوی راهیان یکی از برنامه‌ها در ترویج جهاد و شهادت است.

معاون هماهگ کننده سپاه کربلا با بیان این مطلب که جهاد یکی از موضوعات اصلی در مباحث دینی مسلمان به ویژه شیعیان است، افزود: هر مکتبی و هر انقلابی اگر میخواهد استمرار داشته باشد باید برای حفظ شعائر و آرمان‌های ان فعالیت‌هایی را انجام دهد.

سرهنگ مجیدی در ادامه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس برای ترویج جهاد و شهادت، اردوی ارهیان نور را راه اندازی کرد، گفت: اردوی راهیان نور به عنوان آرمان و باور بزرگ انقلاب برای نسل‌های جوان موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه وقتی دشمن و جبهه استکبار جنگ را به کشور تحمیل کرد، عده‌ای که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، در مقابل دنیای استکبار صف آرایی کردند تا از انقلاب و کیان و مرز و عزت و شرف ایرانی اسلامی دفاع کنند، اضافه کرد:   بالغ بر ۲۰۰ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شد تا باعث استمرار و استحکام انقلاب شود.

سرهنگ مجیدی در ادامه با با تاکید بر اینکه  شهدای بزرگوار و خانواده شهدا درکنار باور و اعتقاد دینی، از ما انتظار دارند که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، افزود: راهیان نور یکی از برنامه‌های مهم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا در ادامه راهیان نور را یک رزمایش بزرگ فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: راهیان نور تاثیر فرهنگی بسیار زیادی در بین نسل جوان دارد و هم پاسداشت و تکریم مقام شامخ شهدای بزرگوار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه با اشاره به وقفه دوساله راهیان نور به خاطر  شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: امسال در اسفند سال ۱۴۰۰، با توجه به رایزنی‌های انجام شده، ستادی در سپاه کربلا برای بستر سازی و اطلاع رسانی راهیا نور شکل گرفت و  اردوگاه‌های ما در منطقه خوزستان مثل  اردوگاه شهید جعفرزاده و یادمان هفت تپه و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر برای میزبانی از زائرین آماده شد.

سرهنگ مجیدی با اشارهبه ثبت نام علاقمندان برای شرکت در راهیان نور، ادامه داد: در یک بازه زمانی تعریف شده، ثبت نام صورت گرفت که پیش بینی می‌شود ۹ الی ۱۰ هزار نفر از اردوی راهیان نور استقبال کنند.

مسئول ستاد راهیان نورسپاه کربلا اضافه کرد: با توجه به ظرفیت اردوگاه‌ها و با استفاده از ظرفیت خیرین که پشتیانی از اردوی راهیان نور را برعهده دارند باعث شده که قیمت‌ها کاهش پیدا کند، و طبخ غذا در اردوگاه انجام می‌شود و برای هر نفر که ۳ روز در اردوگاه‌ها اسکان دارند، ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

سرهنگ مجیدی ابراز امیدواری کرد که  زائرانی که در این یادمان‌ها حضور پیدا می کنند با عنایت شهدا انرژی معنوی و فرهنگی گرفته  و اثری در زندگی آنان داشته و در تداوم و استمرار انقلاب مسیری که شهدا انتخاب کنند، ان‌ها هم نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار