خبرهای داغ:
اسدآباد-رییس منابع طبیعی شهرستان اسدآباد گفت: ۵۹ هزار هکتار مرتع اسدآباد فقط یک محافظ دارد که باعث شده با مشکلات زیادی مواجه شویم.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۳۰
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

بهزاد شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به کاشت ۴۰ هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی اظهار کرد: برگزاری مسابقه نقاشی دانش آموزان، ایجاد پارک جنگلی در طویلان سفلی به وسعت یک هکتار و مشارکت در کاشت ۳۵۰ نهال در شهر آجین از برنامه‌های دیگر این مرکز در هفته گذشته بود.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود آب لازم است درختان بومی کم آب‌بر همانند سنجد،جنگلی، زالزالک، سماق، زرشک و ... در سطح شهرستان کاشته شود تا هم آب کمتری مصرف شود و هم فضای سبز بیشتر شود.

رییس منابع طبیعی شهرستان اسدآباد از وجود ۳۵۰ هکتار جنگل دست کاشت در اسدآباد خبر داد و گفت: منابع طبیعی فقط ایجاد کننده جنگل‌ها اسـت و نگهداری آن نیازمند یاری ادارات دیگر همانند شهرداری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از قوه قضاییه گفت:در منطقه جلگه به علت مرغوبیت زمین و گران بودن، تصرفاتی انجام شده است که پرونده قضایی آنان تشکیل و در حال پیگیری است.

شاهمرادی فرهنگسازی را بهترین راه حل برای پیشگیری از تصرفات خبر داد و بیان کرد: ۵۹ هزار هکتار مرتع اسدآباد فقط یک محافظ دارد که باعث شده با مشکلات زیادی مواجه شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات