خبرهای داغ:
رضایی:

شهید علی تجلایی تربیت یافته مکتب اسلام و انقلاب است

تبریز- معاون رئیس جمهور گفت: شهید علی تجلایی تربیت یافته مکتب اسلام و انقلاب است، بزرگواری که در دفاع مقدس نقش بزرگی داشت اما کمتر در مورد این نقش در ایران صحبت شده است.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۳۹
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن رضایی در آیین بزرگداشت شهید تجلایی و شهدای عملیات بدر در سالن پتروشیمی تبریز، افزود: من نقش شهید تجلایی در سوسنگرد را به مقاومت مردم تبریز در مشروطه تشبیه می‌کنم زیرا در سایر شهرها مشروطه شکست خورد اما در تبریز مردم هفته‌ها مقاومت کردند و کمبود غذا و نان را تحمل کردند اما دست از مقاومت برنداشتند.

وی ادامه داد: همین اتفاق در سوسنگرد رخ داد و این بار قهرمان ستارخان نیست و شهید علی تجلایی است، عراق به کشور حمله کرده و چند شهر سقوط کرده و سوسنگرد محاصره شده است. در شهر فقط ۱۵۰ نفر به فرماندهی شهید تجلایی باقی مانده و جنگ ادامه پیدا می‌کند کسی که این گروه‌ها را فرماندهی می‌کند یک فرمانده تبریزی به نام شهید تجلایی است.

رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از فرماندهان از جمله حاج قاسم سلیمانی را شهید تجلایی آموزش داده است، بیان کرد: ما نباید از تحریم‌ها برسیم باید از فروپاشی شهادت برسیم، اگر در اقتصاد کشور همان روحیه بود ایران در تورم نبود. تحریم، جنگ اقتصادی می‌باشد که به تمامی خانه‌ها کشیده می‌شود و ایران می‌توانست در اوج تحریم‌ها رشد داشته و فقیر هم نداشته باشد چون فلسفه شهادت و انقلابی در کشور ما تضعیف شده است.

رضایی اضافه کرد: شهید تجلایی خدا را ارباب می‌دانست نه آمریکا و اعتماد به نفس داشت. توکل به خدا، اعتماد به نفس باید در جامعه اوج پیدا کند.

شهید علی تجلایی تربیت یافته مکتب اسلام و انقلاب است

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این آیین گفت: اگر آقا مهدی، امروز شهید مهدی باکری شد در سایه شناخت محسن رضایی بود.

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده ادامه داد: در دوران مقدس ما در عین مظلومیت و تحریم بودیم و در مقابل جهان شرق و غرب مقاومت کردیم که انتخاب فرماندهان ما در آن دوران مدیون آقا محسن رضایی است

وی گفت: اگر حاج قاسم کشور ما را در منطقه امن نگه داشت و برای کشور ما افتخار کسب کرد مدیون کشف محسن رضایی است.

شهید علی تجلایی تربیت یافته مکتب اسلام و انقلاب است

آیین بزرگداشت سالروز شهادت علی تجلایی و شهدای عملیات بدر ساعتی پیش در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار