خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مهم، تلاش برای گردشگری سالم در همدان است

همدان-نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه ما حامی گردشگری و توسعه شهر هستیم، گفت: همه بر این موضوع تاکید دارند که همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، اما مهم تلاش برای گردشگری سالم در همدان است.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۹۵
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با شهردار همدان، با ابزار تاسف از برخی اتفاقات رخ داده روز گذشته در همدان و با تقدیر از همه مطالبه‌گران و گروه‌هایی که از دیروز نگران این مسئله در همدان بودند، عنوان کرد: این اتفاق حاکی از آن است که مردم دارالمومنین همدان نسبت به مسائل مذهبی حساسیت ویژه‌ای دارند و این قابل تقدیر است.

وی افزود: نگرانی و حساسیت مردم دارالمومنین همدان نسبت به مسایل خلاف شرع و فرهنگ دینی قابل تقدیر است و بنده وظیفه خود می‌دانم تا از این عزیزان تقدیر کنم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ما حامی گردشگری و توسعه شهر هستیم، خاطر نشان کرد: همه بر این موضوع تاکید دارند که همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، اما آنچه مهم است تلاش برای گردشگری سالم در همدان است.

وی افزود: لازم است تا با برنامه‌ریزی و تدوین پیوست فرهنگی، بتوانیم زمانی که یک گردشگر وارد همدان می‌شود، فرهنگ مذهبی و شهری خودمان را به آنها القا کنیم نه اینکه متاثر از دیگر فرهنگ‌ها باشیم.

شعبانی با بیان اینکه دارالمومنین همدان آداب و فرهنگ خودش را دارد، یادآور شد: این انتظار از مسئولان همدانی وجود دارد که با مراقبت، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه متدین همدان، از مشاهده این تصاویر ناراحت شدند، گفت: خوب است که شهردار و مسئولان مرتبط با اجرای این برنامه توضیحاتی را به مردم ارائه دهند و به مطالبه مردمی پاسخ دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان تصریح کرد: البته مجموعه‌های مرتبط همانند وزارت ارشاد نیز لازم است که در رابطه با نحوه مجوزدهی به برخی از گروه‌های حاضر در این مراسم پاسخگو باشند.

شهردار همدان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در اجرای این مراسم همدان اجازه ممیزی نداشت و فرایند آن از تهران ابلاغ شده بود، اظهار داشت: روز گذشته این مراسم در تهران در موزه دفاع مقدس پایتخت برگزار شد و تمام این گروه‌ها در آنجا به اجرای برنامه پرداختند، اما تنها بازتاب رسانه‌ای آن گروه دف‌نوازی بود که در فضای مجازی منتشر شد.

سیدمسعود حسینی با بیان اینکه با مشاهده برخی از گروه‌ها نسبت به اجرای آن در همدان ابراز نگرانی کردم، گفت: حتی زمانی که این گروه‌ها به همدان آمدند نیز پیگیر برخی افراد بودیم و اجرای مراسم آنها را به شخصه ندیدیم، اما متاسفانه ظهر کلیپ آنها را در فضای مجازی مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کل برنامه با بنده بوده است، مطرح کرد: بنده نیز از رخ دادن این حوادث بسیار ناراحت شدم و جای هیچ توجیهی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار