رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

احصا و حل مطالبات اصلی مردم، اولویت شورای شهر کرج است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج، احصا و حل مطالبات اصلی مردم را اولویت اصلی شورای اسلامی شهر کرج دانست و گفت: تلاش ما همواره بر آن بوده که حواشی موجود موجب غفلت ما از تمرکز بر فعالیت ها، وظایف و تکالیف نشود.
کد خبر: ۹۴۲۱۶۶۹
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جواد چپردار، رئیس شورای اسلامی شهر کرج امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن ابن سینای تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، گفت: حدود هفت ماه از آغاز فعالیت شورای ششم شهر کرج می گذرد؛ در طول این مدت به اندازه بضاعت خود تلاش کردیم تا به تکالیفی که بر عهده داریم، به نحو احسن عمل کنیم.

احصا و حل مطالبات اصلی مردم، اولویت شورای شهر کرج است

وی با اشاره به اینکه شاید بخشی از این تلاش ها در بررسی متمم بودحجه و بودجه سال 1401 به صورت روشن نمایان شود، عنوان کرد: از آغاز فعالیت این دوره تاکنون، پس از جلسات علنی شورای شهر، سخنگوی شورا با حضور در جمع نمایندگان رسانه ها، ضمن ارائه گزارشی از روند جلسات، مصوبات و مکاتبات بین شورای شهر و مدیریت شهری، به سوالات آن ها پاسخ می داد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تلاش کردیم تا از طریق رسانه ها و این تریبون، فعالیت های شورای شهر را به سمع و نظر شهروندان برسانیم، مطرح کرد: بی شک همه مدیریت های شهری و شوراهای ادوار که سعی بر انجام کار اجرایی یا نظارت دارند، در فعالیت های خود دچار حواشی بوده و هستند که بخش عمده ای از این حواشی، طبیعت کار اجرایی و مدیریتی است.

چپردار اذعان کرد: تلاش ما در شورای اسلامی شهر کرج همواره بر آن بوده که حواشی موجود موجب غفلت ما از تمرکز بر فعالیت ها، وظایف و تکالیف و تاثیرگذاری منفی در روند خدمت رسانی به مردم نشود بنابراین همواره بر متن اصلی وظایف تمرکز کردیم که مواردی از جمله بررسی و اصلاح بودجه، بررسی و تصویب لوایح و امور انجام شده در مناطق و سازمان ها به جهت حضور ناظرین شورای شهر گواه این ماجراست.

وی مطرح کرد: باور داریم که بخشی از حواشی ممکن است به عملکرد، فعالیت یا گفتمان ما مربوط شود، قسمتی از آن ها طبیعت کار اجرایی و تغییر و تحولات مدیریت شهری و بخش عمده ای از آن ها نیز به جهت تغییر ساختار نظام و سیاست های دولت است اما اعضای شورای ششم شهر کرج، با احترام به همه آرا و نظرات، تلاش خود را بر انجام تکالیفی که جزو مطالبات اصلی مردم بود متمرکز کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج احصا و حل مطالبات اصلی مردم را اولویت اصلی شورای اسلامی شهر کرج دانست و افزود: مطالباتی در حوزه های پسماند، ترافیک، ساخت و ساز و ... از طریق بازدید از مناطق و سازمان ها و مراکز ارتباطی سامانه های شهرداری احصا شد که ما وظیفه داریم در جهت برطرف کردن آن ها و جلب رضایت شهروندان تلاش کنیم.

چپردار افزود: وجه دوم فعالیت ما، تکمیل پروژه های عظیمی از جمله بزرگراه شمالی و قطار شهری است که در ادوار گذشته آغاز شده اند. در پروژه های بزرگ تلاش شد ضمن اقدام به تکمیل آن ها، از ظرفیت های استانی و دولتی بهره گرفته و در جایی که نیاز است، از مدیریت شهری برای تکمیل پروژه مساعدت گرفته شود و با اهتمام بیشتری در عرصه و اقدام باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم همه مطالبات مردم در بودجه سال 1401 شهر کرج دیده شود، خاطرنشان کرد: در طول این ماه ها که ما برای عمل به وظایف و تکالیف خود در جهت نظارت بر مدیریت شهری تلاش می کردیم، رسانه ها و شبکه های مجازی نیز، اخبار مجموعه مدیریت شهری را مرور می کردند و تحلیل هایی بر عملکرد و فعالیت ما داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: سیاست و نگاه ما در شورای اسلامی شهر کرج این است که اهل رسانه، قلم، خبر و شبکه های مجازی که به تحلیل و اطلاع رسانی اخبار مدیریت شهری به افکار عمومی می پردازند را از جمله همراهان نزدیک خود و عضوی از این مجموعه می دانیم. اعتقاد ما بر این است که بدون حضور اصحاب رسانه نمی توانیم به طور کامل به تکالیف و وظایف خود عمل کنیم.

چپردار ضمن قدردانی از تلاش اصحاب قلم و رسانه در اطلاع رسانی فعالیت های مجموعه مدیریت شهری کرج، در خصوص اصول ارتباط شورای اسلامی شهر کرج با رسانه ها و بهره مندی از ظرفیت های اصحاب خبر و قلم گفت: طی جلسات متعددی مقرر شد از سال آینده، دعوت از رسانه ها و خبرگزاری های رسمی در شورای شهر صورت گیرد و مسئولیت خبر و رسانه به نمایندگان رسانه های رسمی محول شود.

وی افزود: همه ما به اندازه ای که از قلم و رسانه شناخت داریم، می دانیم که تحلیل و اطلاع رسانی بر افکار عمومی تاثیرگذار است بنابراین باید تدابیری برای رصد اخبار از مراجع رسمی اتخاذ شود تا اخبار صحیح و قابل دفاع و پاسخگویی باشد. در طول این مدت، افراد زیادی در این حوزه قلم زدند و تحلیل کردند و حتی برخی از آن ها عملکرد ما را نقد کردند اما در هر حال، ما برای رسانه و اثر قلم در افکار عمومی ارزش قائلیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت ساماندهی ارتباط شورای اسلامی شهر کرج با رسانه ها اظهار کرد: یکی از اهداف شهدا و رزمندگان از ایثارگری در دوران دفاع مقدس، آماده کردن کشور و فضای امنیتی شهرها برای نسل های آینده با هر تفکر و سلیقه ای بود؛ آن ها از ارزشمندترین دارایی خود گذشتند تا این کشور و مدیریت شهری و جایگاه ها برای همه مردم حفظ شود.

چپردار ادامه داد: اگر ما هم مدعی رهروی شهدا و رزمندگان هستیم، نباید به این توجه داشته باشیم که اصحاب رسانه و خبر، با چه دیدگاه و سیاستی با ما تعامل دارند بلکه باید در راستای عمل به وظایف و تکالیف خود در مقابل آحاد مردم تلاش کنیم و اجازه ندهیم نگاه های مختلف و تاییدها و انتقادات، ما را از این مسیر دور کنند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها