نماینده مردم رشت در مجلس:

گیلان تامین کننده بخش اعظمی از نیازهای غذایی کشور است/ تاکید بر آزادسازی رودخانه های استان

گیلان تامین کننده بخش اعظمی از نیازهای غذایی کشور است/ تاکید بر آزادسازی رودخانه های استان
نماینده رشت گفت: کار خوبی در حوزه آزادسازی سواحل صورت گرفت که می بایست در بخش رودخانه های گیلان هم حریم ها آزادسازی شود.
کد خبر: ۹۴۲۱۹۳۱
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعلی آقازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از تلاش های این قشر زحمت کش، اظهار کرد: خبرنگاران گیلانی در سال ۱۴۰۰ از لحاظ تولید محتوا و فرهنگ سازی بسیار موثر واقع شدند.
به گفته وی، قانونگذاری و نظارت بر عملکردها از مهم ترین وظایف یک نماینده به شمار می رود.
نماینده رشت با بیان اینکه قانون همراه با اجرا موفقیت آمیز است گفت: قانونگذاری، اجرا و نظارت باید توامان درست صورت گیرد.
آقازاده با تاکید بر. اینکه اجرای قانون باید کارشناسانه و تعهدمحوری باشد تصریح کرد: بسیاری از موارد در اجرای قانون با مشکل مواجه هستیم و برخی کج روی ها و انحراف منجر به تحریف و قانون شکنی ها می شود.
وی با اشاره به عدم نظارت بر اجرای قانون در ادوار گذشته، افزود: برخی ضعف ها در نظارت اجرای درست قانون سبب مشکلات زیادی برای مردم شده است.
نماینده رشت با اشاره به نقش نظارتی اصحاب رسانه در اجرای درست قانون، بیان کرد: اصحاب رسانه با کمک قوه قضاییه جلوی بسیاری از مفاسد اقتصادی و اداری در گیلان گرفته شد.
آقازاده با اشاره به ظرفیت های ارزشمند گیلان در بخش های مختلف، اضافه کرد: گیلان تامین کننده بخش اعظمی از نیازهای غذایی کشور است.
وی با اشاره به برخی تغییر کاربری ها در استان گیلان، افزود: بیش از ده هزار هکتار از اراضی استان دستخوش تغییر کاربری شده است.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان نتوانسته در حوزه کشاورزی به جایگاه ایده آل برسد گفت: افزایش زیر سطح، مکانیزه کردن و تقویت بنیه کشاورزان
آقازاده با اشاره به ضعف های موجود در بخش صنعت، بیان کرد: گیلان در دهه اخیر در بخش صنعت پسرفت عجیبی داشته است که باید نسبت به مدیریت و سرمایه گذاری صنعت گیلان تجدید نظر شود.
وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند گردشگری در استان، افزود: از مسئولان استانی انتطار اتفاقات خارق العاده نداریم وضعیت موجود را به فعلیت برسانند.
نماینده رشت در مجلس با تاکید بر حفظ سرمایه طبیعی و تاریخی استان گیلان، تصریح کرد: ظرفیت های طبیعی گیلان باید احیا و حفظ شود و مسئولان استانی نسبت به این موضوعات برنامه داشته باشند.
آقازاده با اشاره به اقتصاد دریا و کریدور شمال به جنوب، بیان کرد: در بخش اقتصاد دریا و منطقه اوراسیا عامل شده ایم و باید در این حوزه حرکت جهادی صورت گیرد.
وی با اشاره اهمیت موضوع پسماند و فاضلاب شهری، افزود: مسئله پسماند در گیلان یک بحران جدی تبدیل شده است.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رودخانه های گیلان هم باید آزادسازی شود گفت: کار خوبی در حوزه آزادسازی سواحل صورت گرفت که می بایست در بخش رودخانه های گیلان هم حریم ها آزادسازی شود.
آقازاده با تاکید بر ساماندهی طرح های هادی روستایی، بیان کرد: به شدت مخالف تغییر کاربری های غیرمتعارف هستیم و بومین منطقه در اولویت های ساخت و ساز و اجرای طرح هادی قرار ‌یرد.
وی با اشاره به چالش های شهری، نسبت به همت ویژه مدیریت شهری در راستای رفع مشکلات تاکید کرد و افزود: مدیران شهری نسبت به رفع مشکلات و دغدغه های شهروندان تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار