خبرهای داغ:
بهار-فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: در دهه چهارم رسالت بسیج همین مجامع عالی بسیج است که با مطالبه‌گری از مسئولین موضوعات را با هدف مسئله‌شناسی و آسیب‌شناسی بررسی می‌کنند تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.
کد خبر: ۹۴۲۲۰۵۴
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ مهدی هندی ورکانه در مجمع بسیج شهرستان بهار با اشاره به اینکه مجمع بسیج از سلسله برنامه شجره طیبه بسیج است، اظهار کرد: براساس قانون حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی با سپاه پاسداران است و تنها نهادی است که براساس قانون اساسی هدفش انقلاب اسلامی و کمک به دستاوردهای انقلاب در سراسر جهان است.

وی بیان کرد: جنگ سخت بزرگ‌ترین تهدید در دهه اول انقلاب بود که حدود ۴۰ درصد از شهدای جنگ سخت هشت ساله را بسیجیان تشکیل دادند و نقش آفرینی کردند و پس از آن تهدید بزرگ دهه دوم، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم بود، و بسیجیان با تشکیل رزمایش‌ها دفاع کوی و برزن از تمامیت سرزمین دفاع کردند و ابلاغ تشکیل نظام شجره طیبه صالحین بسیجیان در دهه سوم انقلاب برای داشتن بسیجیان بامعرفت، با بصیرت، هم‌طراز شهید همت، شهید خرازی و شهدای جنگ تحمیلی بود که خروجی‌هایی چون شهید حججی، شهید مصطفوی و... را داشتیم.

فرمانده سپاه ناحیه بهار افزود: در دهه چهارم رسالت بسیج همین مجامع عالی بسیج است که با هدف مطالبه‌گری از مسئولین موضوعات را با هدف امر به معروف و نهی از منکر، مسئله‌شناسی و آسیب‌شناسی بررسی می‌کنند تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند و از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده می‌کنند و اخیراً ساز و کار مجمع عوض شده و به صورت کارگروه و هیئت اندیشه‌ورز درآمده است.

وی با بیان اینکه طرح تحولی ناظر بر حل معضلات شهرستان جدا از برنامه‌های ابلاغی و به صورت ابتکاری در حال اجرا است، گفت: ناظر بر معضلات اجتماعی هستیم و با طرح نجات درصدد پیگیری این معضلات هستیم.

هندی ورکانه عنوان کرد: طرح «هر پایگاه مقاومت، یک کارگاه کار آفرینی» و طرح «هر بسیجی یک کار آفرین»، در کنار معضلاتی چون فقر، طلاق، افسردگی است تا بتوانیم ۱۲۶ کارگاه کارآفرینی در ۱۲۶ پایگاه ایجاد کنیم تا حداقل ۲۰ نفر در هر محله را که درگیر معضلات اجتماعی هستند دستگیری کنیم.

وی افزود: طرح برکت نیز از دیگر طرح‌هایی است که ناظر بر حل معضلات اجتماعی است که همکاری مشترک با کمیته امداد داریم.

فرمانده سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: همه این طرح‌ها به صورت آتش به اختیار توسط بسیجیان مخلص انجام می‌شود و نیاز به همکاری نخبگان بسیجی، ریاست مجمع و اعضای هیئت رئیسه مجمع بسیج هستیم تا تعاون و همکاری داشته باشیم و بتوانیم برکات این طرح‌های ابتکاری را ببینیم، و اقدامات عملی لازم را در حل معضلات انجام دهیم.

در پایان نیز بیانیه مجمع بسیج شهرستان بهار توسط هیئت رئیسه برای اعضا و مدعوین قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

درود و تحیات الهی، کمال ادب و احترام ضمن تهنیت و تبریک وافر سالروز تولد قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و سال نو خورشیدی و با استعانت از ذات اقدس الهی و اعانه محضر حضرت اهداف عالی بسیج در افق سال ۱۴۰۱ در مؤلفه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و شهرستان را اعلام می‌داریم.

تاکید بر لزوم انسجام اتحاد آحاد ملت و نهادهای دولتی و مردمی در نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و پرهیز از هر گونه تفرقه‌افکنی و تضعیف پایه‌های این نظام مقدس.

رهنمونی از  فرامین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به برکت بصیرت ملت شریف ایران با تفکر انقلابی دولت، مجلس قوه قضاییه استقرار یافته لزوم بر غنیمت شمردن و  استفاده از فرصت‌ها در پیشبرد اهداف عالی نظام تأکید داریم.

ضمن حمایت کامل از سیاست‌های دولت مردمی و دستگاه سیاست خارجه بر لزوم رعایت خطوط قرمز مورد اشاره رهبر معظم در مذاکرات موسوم به احیای برجام تاکید نموده و تمام رسانه‌ها و ارکان نظام را به انسجام و اتحاد در این مسیر دعوت می‌نماییم.

التفات به آسیب‌های اجتماعی از جمله رشد آمار طلاق در جامعه شهرستان بر تشکیل کارگروهی منسجم از همه فعالین اجتماعی نهادها، ادارات و مراکزها و پیگیری کار های پژوهشی جهت کاهش این معضل بزرگ و تقویت نهاد مقدس خانواده تاکید دو چندان می‌نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات