افتتاح گنجینه معنوی میبد:

با حضور آیت الله اعرافی گنجینه تاریخی و معنوی میبد افتتاح گردید

با حضور آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد گنجینه تاریخی و معنوی میبد افتتاح گردید آیت‌الله اعرافی در این مراسم از هم‌افزایی و همکاری همه دست‌اندرکاران در ایجاد چنین پدیده و گنجینه فاخر در شهر قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۱۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد ، با حضور آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد، سرپرست فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولین گنجینه تاریخی و معنوی میبد در دانشگاه آزاد اسلامی میبد افتتاح شد.
آیت‌الله اعرافی در این مراسم از هم‌افزایی و همکاری همه دست‌اندرکاران در ایجاد چنین پدیده و گنجینه فاخر در شهر قدردانی کرد .
امام‌جمعه میبد گفت: در کشاکش مبارزاتی که امروز در سطح جهان برقرار است، همه جمع شده‌اند تا با شیوه‌های کم‌نظیر علمی بیانی و تبلیغی، واقعیت‌های بزرگ ملت را انکار و اصالت، مبارزات، قیام و انقلاب ملت را زیر سؤال ببرند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: تجربه یک قرن گذشته پیش روی ماست و اگر فریب دشمن را بخوریم و از این سنگری که امروز در آن قرار داریم عقب بنشینیم؛ دشمن بر این ملت و افتخارات این ملت هجوم خواهد برد و بر هیچ‌کس رحم نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: یادمان نرود آمریکایی‌ها در نهضت نفت چه خیانتی را در حق ملت روا داشتند و با شعار خیرخواهی آمدند و ۲۵ سال بدترین استعمار را در منطقه بر ما حاکم کردند.
آیت‌الله اعرافی گفت: بنابراین این انقلاب را که مال شما و نسل‌های آینده است؛ نباید کوتاه بیاییم، فریب بخوریم و یا حقایقی که درگذشته این ملت بوده را فراموش کنیم.
امام‌جمعه میبد شهدا را سرمایه‌های افتخارآفرین برای ملت خواند و افزود: شهدا ما را به جهاد تبیین و پایداری در راه استقلال، عزت و عظمت کشور فرامی‌خواند و این حرکت یک گام در مسیر جهاد تبیین و روشنگری برای نسل‌های آینده است که باید این حقایقی که درگذشته بوده را به نسل جدید منتقل کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دوم از بیانات خود گفت: تحول این منطقه در پرتو انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا بوده است و باید این میراث را با رفع اشکالات موجود حفظ کنیم و قدر این شهر را بدانیم.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه آیت‌الله حائری بالاترین افتخار برای استان و میبد و کشور و جهان تشیع و امت اسلام است، گفت: این مرد بزرگ میبد فروردین ۱۳۰۱ از اراک به قم آمد و عظمت، حکمت و شجاعت این مرد در زمان رضاخان و میان دو جنگ جهانی و هجوم استعمار به کل منطقه موجب شد؛ همه ورق‌ها برگردد و ایران روی پای خود بایستد و با تربیت امام رحمه‌الله علیه، ایران را به این جایگاه برساند و این پیشینه درخشان از آن مردمی است که این مردان بزرگ را تربیت کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: مرکز اسناد قریب یک‌میلیون سند را درباره آیت‌الله حائری جمع‌آوری کرده است که می‌توان آن را در چندین غرفه وسیع در گنجینه تاریخی و معنوی میبد بازسازی کرد.
آیت‌الله اعرافی گفت: در کنار این‌ها در طول تاریخ بزرگان زیادی داشتیم که در میان آن‌ها درخشنده‌ترینشان همین شهدا هستند که باید اسلام و انقلاب و عزت و آزادی را در نسل امروز بازسازی کنیم.
مرتضی بهشتی مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج میبد هم گفت: راه‌اندازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری «گنجینه تاریخی و معنوی شهرستان میبد »با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، شورای اداری، شهرداری و دانشگاه آزاد ، چهار سال طول کشیده است. که نیاز به تکمیل زیر ساختهای نرم افزاری و وسائل و امکانات جهت نگهداری آثار و امکانات موجود است .
بهشتی بابیان اینکه این گنجینه در ۳۰ غرفه به معرفی نخبگان، مشاهیر ، امامزادگان، شهدا، ابنیه‌های تاریخی، ائمه جمعه و صنایع‌دستی منحصر به‌فرد میبد معرفی می‌شوند گفت: این گنجینه هم‌زمان با روز دوم فروردین روز بزرگداشت عملیات فتح المبین افتتاح شد.
وی گفت: معرفی ۱۶ سردار میبدی در هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های سه شهید اکبری و جعفر زاده، ده جانباز بالای ۷۰ درصد، ۲ شهید انقلاب، مدافعان حرم، امام زادگان، زیلو فرش سلامت، سفال و سرامیک و شهدای کارگر، اتاق گویا سازی در این گنجینه تاریخی و معنوی مشهود است.
مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج میبد بابیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار عکس شهدا جمع‌آوری‌شده است به کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان اشاره کرد و گفت: در میبد بالای ۱۱۰ شهید دانش آموز داریم و خودمان را برای حضور در این کنگره آماده می‌کنیم.
بهشتی افزود: یکی دیگر از کارها جمع‌آوری آثار آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه فقید میبد و آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم است.
بهشتی گفت: این گنجینه تاریخی و معنوی همه‌روزه در ایام عید تا ۱۲ فروردین از ساعت ۹ صبح پذیرای مسافرین نوروزی است و می‌توانند از این گنجینه بازدید کنند.

ارسال نظرات