آیت الله صدیقی در رشت:

عالمان دین چراغ و راهنمای مردم هستند/ آوازه نگاه معرفتی آیت الله رودباری به آن سوی مرزها رسیده است

امام جمعه موقت تهران گفت؛ آوازه نگاه و روحیه معرفتی و انقلابی آیت الله رودباری به آن سوی مرزها رسیده و نامش را جاودان کرد.  
کد خبر: ۹۴۲۳۰۲۶
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج  آیت الله کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله «سید مجتبی رودباری» در مسجد صفی رشت، اظهار کرد: آیت الله رودباری اسوه و الگوی مردم گیلان و کشور بود و خدمات زیادی به جامعه اسلامی ارائه کرد.
وی با اشاره به نقش و جایگاه علما در زندگی بشریت، افزود: حضور پرشور مردم گیلان در مراسم تشییع پیکر آیت الله رودباری نشان داد که جایگاه روحانیت و علمای دین همانند گذشته پررنگ و زنده است.
امام جمعه موقت تهران ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی استان گیلان به مردم این دیار، گفت: گیلان مردی بزرگ، عالمی جهادی و اسوه‌ای مثال زدنی را از دست دادند.
آیت الله صدیقی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله رودباری در گیلان و کشور، بیان کرد: آیت الله رودباری دنبال دیده شدن و شناخته شدن نبود و همیشه در گمنامی با خدماتی که به دین و مردم انجام داد خوشنام شد.
وی با اشاره به روحیه معرفتی و جهادی آیت الله رودباری، این مؤلفه را موجب محبوبیت وی در بین مردم دانست و افزود: آوازه نگاه و روحیه معرفتی و انقلابی آیت الله رودباری به آن سوی مرزها رسیده و نامش را جاودان کرد.

*خداشناسی همراه خودشناسی موجب سعادت و خوشبختی انسان‌ها است*
امام جمعه موقت تهران به تبیین فلسفه آفرینش در جهان عالم پرداخت و تصریح کرد: خداشناسی همراه با خودشناسی موجب سعادت و خوشبختی انسان می‌شود.
آیت الله صدیقی با تاکید بر خداشناسی همراه با خودشناسی، بیان کرد: انسان باید خداشناسی و خودشناسی را در اعمال، رفتار و کردارش جست و جو کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گیلان مرجع عالمان بزرگ دینی بوده است، گفت: آیت الله بهجت یکی از عالمان بزرگ دینی است که چشم و دل بصیر داشت.
آیت الله صدیقی با تاکید بر خداباوری و خدامحوری در تک تک لحظات زندگی انسان، اضافه کرد: مشکل ما این است که هر زمان به مشکلات و گره‌ای بر خوردیم سراغ خداوند و امام زمان (عج) می‌رویم.
وی با بیان اینکه بندگی معنا و مفهوم گسترده‌ای دارد، افزود: زمانی می‌توانیم بنده واقعی خدا باشیم که این خصیصه در لحظات رفتاری، گفتاری و کرداری ما ساری و جاری باشد.
امام جمعه موقت تهران عبادت ایمانی و اخلاص در عمل را راه رسیدن به تعالی و رضایتمندی عبودیت دانست و بیان کرد: عبادت زمانی مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرد که به یقین رسیده باشد.
آیت الله صدیقی با اشاره به تفاوت‌های ادراکی و معرفتی فرد عالم و غیر عالم، گفت: فرد عالم شبانه روز به فکر تقرب به خداوند است زمانی که دیگران در خواب غفلت به سر می‌برند عالمان دینی گریان گریان در حال مناجات با خداوند هستند.

*برخی خواص مدعی جدایی دین از سیاست هستند*
وی با اشاره به شکوه و عظمت مجالس بزرگداشت آیت الله رودباری، افزود: مجالس گرامیداشت این عالم ربانی برای مردم مجالس معرفتی و اخلاقی است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قلب آیت الله رودباری پاک و منزه بود، گفت: آیت الله رودباری قلبی رئوف، مردم دوست و خداترس داشت و برای تعالی روحی و معرفتی شبانه روز تلاش می‌کرد.
آیت الله صدیقی با انتقاد از برخی خواص که مدعی جدایی دین از سیاست هستند، تصریح کرد: این افراد در عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت می‌کنند اما برایشان فلسطین معنا ندارد و یا نسبت به حمله داعش به حرم آل الله بی تفاوت هستند.
وی با استناد به آیات قرآن نسبت به توجه ویژه به مستضعفین و مستمندان، افزود: خداوند در قرآن بارها نسبت به توجه به مظلومان تاکید کرده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران اسلامی عزت بین المللی دارد، گفت: به یمن برکت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا و بزرگان دین، ایران اسلامی در جهان حرف برای گفتن دارد.
آیت الله صدیقی با بیان اینکه عالمان دین چراغ و راهنمای مردم هستند، اضافه کرد: درب بیت آیت الله رودباری همیشه به روی مردم گشوده بود و مردم گیلان جز خوبی، معرفت و اخلاق مداری هیچ ندیدند.
وی با بیان اینکه گیلانیان حس پدری را از آیت الله رودباری لمس کردند. افزود: با رحلت آیت الله رودباری، مردم گیلان پدر معنوی شأن را از دست دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار