قیام تاریخی مردم فداکار یزد با گذشت زمان، همچنان پویا و ماندگار است

قیام تاریخی مردم فداکار یزد را باید در اصل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و تبلور حرکتشان در سرعت بخشیدن به پیروزی نظام علیه طاغوت دانست و با گذشت زمان همچنان پویا و ماندگار است...
کد خبر: ۹۴۲۳۱۸۴
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج میبد به مناسبت برگداشت سالروز قیام مردم یزد در دهم فروردین بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است:قیام تاریخی مردم فداکار یزد را باید در اصل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و تبلور حرکتشان در سرعت بخشیدن به پیروزی نظام علیه طاغوت دانست و با گذشت زمان همچنان پویا و ماندگار است
 متن بیانیه بدین شرح است:
مردم یزد ۴۴ سال قبل در دهم فروردین سال ۱۳۵۷ به مناسبت اربعین شهدای تبریز در اعتراض به جنایات‌های رژیم سفاک پهلوی راهپیمایی مسالمت آمیزی برگزار کردند، که این راه پیمایی توسط ماموران حکومت پهلوی به خاک و خون کشیده شد.
قیام تاریخی مردم فداکار یزد را باید در اصل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و تبلور حرکتشان در سرعت بخشیدن به پیروزی نظام علیه طاغوت دانست و با گذشت زمان همچنان پویا و ماندگار است، در این قیام چهار نفر از جوانان برومند یزدی شهید شدند به این ترتیب یزدی‌ها برگ زرینی در وفا داری خود به رهبر انقلاب و در مسیر پیروزی نظام به منصه ظهور رساندند. بدون شک یکی از روز‌های سر نوشت ساز تاریخ انقلاب قیام مردم یزد است، آن‌ها نقش بی دلیلی را در پیروزی انقلاب ایفا کردند که در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی برای همیشه ماندگار شد.
مردم دارالعباده یزد در ۴۴ سال گذشته همواره با حضور در عرصه‌های مختلف نظام، گوش به فرمان ولایت فقیه بودند و در سایه همدلی و دشمن شناسی بلوغ، شعور فرهنگی و سیاسی خود را به خوبی نشان داده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار