خبرهای داغ:
قم_صادقی نسب با بیان این که دولت نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد، گفت: شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی دو عامل تعیین‌کننده در تحقق شعار سال است.
کد خبر: ۹۴۲۳۵۵۱
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶

شاهین صادقی نسب، استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مشابه سال‌های اخیر در نام‌گذاری سال به موضوع مهم و حیاتی تولید اشاره کردند تولیدی که هم‌دانش بنیان و هم اشتغال‌آفرین باشد.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است، زمانی که تولید ملی رونق بگیرد و اقتصاد کشور شکوفا شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها و گرفتاری‌هایی که امروز ما در زندگی مردم به دلایل متعدد اقتصادی شاهد هستیم را نخواهیم داشت.

صادقی نسب تصریح کرد: در تمامی این سال‌ها و با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب دولت‌ها نتوانستند در این زمینه گام‌های خوبی بردارند و به‌نوعی در سربرگ‌ها و تابلو‌ها این شعار نوشته شده است.

صادقی نسب به اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب از اقتصاد دانش‌بنیان و تولید سخن می‌گویند درست است که این موضوع جهانی و بین‌المللی است، اما کشور ما باید سرآمد و پیشتاز این موضوع باشد.

وی افزود: مشخصه‌ای اساسی اقتصاد دانش‌بنیان نیروی کار بسیار متخصص است به این معنا که برای تولید نیازمند سرمایه انسانی هستیم که از دانش بالایی برخوردار است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در زمینه کشاورزی بیان داشت: در سرزمین ما معضل آب وجود ندارد بلکه معضل مدیریت منابع آبی وجود دارد به‌طوری‌که اگر منابع آبی را به‌خوبی مدیریت کنیم می‌توانیم در حوزه کشاورزی هم با کمبود آب مواجه نشویم.

وی با بیان این که کشاورزی می‌تواند به‌تن‌هایی موتور اقتصاد کشور باشد، بیان داشت: تخصص‌گرایی در کنار داشتن علم روز می‌تواند کشاورزی کشورمان را متحول کند اتفاقی که در بسیاری از کشور‌ها از قبیل آمریکا رخ‌داده است.

استاد دانشگاه تهران با بیان این که دولت در تحقق شعار سال باید به‌عنوان یک هدایت‌کننده عمل کند، تصریح کرد: دولت تسهیل گر، تقویت‌کننده، ارتباط دهنده بخش‌های مختلف برای تولید است هرچند که اگر دولت نیروی شایسته و ابزار لازم را نداشته باشد قطعاً بخش خصوصی هم توانمند نخواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم تمام تلاش خودش را برای سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی در پیش گرفته و ان‌شاءالله آیت الله رئیسی با گماردن افراد متخصص و شایسته در این مسیر موفق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها