فرماندار جدید شهرستان ری کار خود را با بازدید میدانی از روستاها آغاز کرد

روز چهارشنبه بیست و پنجم اسفند ماه سال 1400 در مراسمی با حضور استاندار تهران، امام جمعه موقت شهرری، دادستان عمومی و انقلاب و رئیس دادگستری شهرستان ری، بخشداران و شهرداران تابعه، مسئولین نظامی - انتظامی و امنیتی، رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی و خانواده معظم شهداء و ایثارگران در محل تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) معرفی شد.
کد خبر: ۹۴۲۳۶۸۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

در این مراسم، مهندس محسن منصوری استاندار تهران، با اهداء لوح تقدیر از خدمات و تلاش های حسین توکلی کجانی در مدت ۸۴۰ روز تصدی فرمانداری ری قدردانی و با اعطای حکم وزیر کشور، حمید زمانی از نیروهای بومی شهرستان ری را بعنوان معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری منصوب کرد.

استاندار تهران در سخنانی با اشاره به اهمیت بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: مردم خطه ری جزو نجیب ترین و وفادارترین مردم در حفظ و تحکیم نظام اسلامی هستند.

 استاندار تهران درخصوص انتصاب فرماندار جدید ری،  تصریح کرد: انتصاب حمید زمانی حاصل رفاقت‌هایی است که در متن مبارزات انقلابی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شکل گرفته است، چرا که ایشان از هر نظر فردی صالح و انقلابی و پای اصول ایستاده است و امیدوارم در پایان دوره مسئولیت ایشان در شهرستان ری مردم شریف و نجیب این شهرستان ثمره خدمات ایشان را ببینند.

منصوری  با بیان اینکه فرماندار جدید شهرستان ری مسلط به حوزه های امنیتی است، گفت:  مهم ترین وظیفه فرماندار در شهرستان تامین امنیت است.

 وی از فرماندار شهرستان ری خواست: در کنار دیانت از ظرفیت جوانان بومی و نخبگان پاکدست  در مجموعه مدیریتی شهرستان استفاده کند.

 وی ادامه داد: فرمانداران اگر مراقب گلوگاه انتصابات نباشند بعدا نمی توانند با نظارت مشکلات ناشی از انتصابات نادرست را برطرف کنند.

منصوری با تاکید بر نظارت دقیق و صحیح در اجرای پروژه ها، خاطرنشان کرد:  در تهران بی نهایت پروژه اجرا شده که بعضی از این طرح ها به دلیل کمبود منابع  مساله دار می شوند و فرمانداران با نظارت جدی اجرای طرح های نیمه کاره را به سرانجام برسانند.

استاندار تهران در پایان با اشاره به موضوع سایت آرادکوه به عنوان یکی از معضلات مردم ری خاطرنشان کرد: این موضوع باید در فضایی کارشناسی و همراه با تعامل با شهرداری تهران حل و فصل شود.

 

 

  بازدید میدانی فرماندار از روستاهای امین آباد و حاجی‌آباد؛ در نخستین روزکاری

  حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در اولین روز کاری خود پس از انتصاب در سمت فرمانداری ری به همراه سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران- ری- شمیرانات- اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی   و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری از روستاهای امین آباد و حاجی‌آباد بخش مرکزی ری بازدید کرد.

فرماندار ری در بازدید از محلات و بخش های مختلف روستا به صورت مستقیم با اهالی دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات، درخواستها و نیازهای روستائیان قرار گرفت.

زمانی در حاشیه این دیدار خدمت به مردم محروم و مستضعف جامعه را افتخاری بزرگ دانست و گفت: وظیفه تمامی  مسئولین است که با تمام توان خود به اقشار محروم و  کمتر برخوردار توجه نمایند و با حمایت از کسب و کارهای روستایی مانند کشاورزی، دامداری و صنایع دستی و نیز رفع مشکلات زیرساختی روستاها از جمله مشکل کم آبی، از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم نمایند.

    دیدار با پرسنل معاونت هماهنگی امور عمرانی

 

   حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در اولین روز از سال ۱۴۰۱ با معاون و پرسنل معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در راستای معارفه و آشنایی با پرسنل و ارائه گزارش عملکرد و برنامه های پیش رو در این معاونت توسط مصطفی زینت بخش معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دیدار و گفت و گو کرد.

 

 دیدار با معاون اجرایی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع)

حمید زمانی معاون استاندار تهران با سرهنگ پاسدار حسین وفادار اصل معاون اجرایی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران دیدار و گفت و گو کرد.

فرماندار ری در این دیدار از خدمات صادقانه پاسداران عزیز انقلاب اسلامی در تأمین امنیت شهرستان ری قدردانی کرد و گفت: مجموعه سپاه از آغاز شکل گیری تا امروز منشاء خدمات بسیار ارزنده ای بوده و امروز نیز با مشارکت در اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی، تأمین امنیت، مشارکت فعال در طرح های اجتماعی، بهداشتی درمانی و عام المنفعه مانند خدمات بی نظیر این نهاد مقدس در دوران شیوع کرونا و اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همچون سال های جنگ درحال خدمت به مردم شریف ایران اسلامی هستند.

 

 خدمات رسانی مناسب به  ایثارگران و خانواده های معظم شهدا 

  

 

 حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، سرهنگ پاسدار روح الله قنبری فرمانده و معاونین سپاه ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در محل فرمانداری دیدار و گفت و گو کرد.

فرماندار ری، باتقدیر از تلاش ها و اقدامات این دو مجموعه  و عملکرد مؤثر آنها در اجرای مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ری و تلاش در راستای ترویج و حفظ روحیه انقلابی در سطح جامعه بویژه در میان جوانان و نوجوانان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات و رشد و پیشرفت کشور حفظ روحیه انقلابی و عمل بسیجی است.

 وی همچنین از تلاش ها و خدمات  مجموعه سپاه و بنیاد شهید،   خدمت به پدران و مادران شهداء و خانواده های ایثارگران را سعادتی بزرگ دانست  و خواستار توجه هرچه بیشتر جهت خدمات رسانی مناسب به  ایثارگران و خانواده های معظم شهدا شد.

 

دیدار با شهردار باقرشهر

حمید زمانی  در دیدار با قضاتلو شهردار باقرشهر گفت: تمامی مدیران و مسئولین شهر باید فرصت خدمت به مردم را غنیمت شمرده و ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات موجود، نسبت به انجام وظایف خود در قبال شهر و شهروندان  عمل نمایند.

 

 ضرورت آمادگی برای مواجهه با بحران ها و حوادث احتمالی

  زمانی همچنین در دیدار با حامد یزدی مهر، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران که باحضور زینت بخش معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، معاون و چندتن از کارشناسان اداره کل بحران استانداری در محل فرمانداری ری برگزار شد، بر لزوم برنامه ریزی مناسب و آمادگی کامل تمامی دستگاه های متولی  مدیریت بحران در هنگام مواجهه با بحران ها و حوادث مختلف در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت:   در شهرستان ری بدلیل وسعت زیاد، قرارگیری بر روی گسل زلزله، وجود کانال های متعدد جهت انتقال سیلاب و آب های سطحی، قرارگیری در شاهراه ارتباطی ۱۷ استان به تهران و شمال کشور و به تبع آن وجود مسیرهای متعدد عبور و مرور جاده ای، تعداد شهرها، روستاها و نقاط جمعیتی بالا و نیز وجود واحدها و مراکز بزرگ صنعتی و تولیدی مانند مجموعه پالایشگاه تهران،   لزوم آمادگی در جهت مواجهه با حوادث و مدیریت بحران بسیار مهم و نیازمند توجه ویژه ای است.

در پایان این دیدار از برخی نقاط حادثه خیز و مهم از جمله: بزرگراه های خلیج فارس، غدیر، جاده قدیم حسن آباد، کمپ های جاده ای اورژانس و هلال احمر و...  بازدید میدانی بعمل آمد.

  

دقت، امانت و سرعت در ارائه خدمات به مراجعان اداره ثبت احوال

 

  حمید زمانی در هشتمین روز از نوروز1401 با زهرا شیبانی رئیس اداره ثبت احوال ری در محل فرمانداری دیدار و گفت و گو کرد.

  وی ضمن تقدیر از خدمات مدیریت و پرسنل اداره ثبت احوال، لزوم رعایت دقت، امانت و سرعت در ارائه خدمات به مراجعین را لازمه کار این اداره دانست.

 

 مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی

  معاون استاندار تهران  با هوشنگ اکبری سرپرست بخشداری و اعضای شورای اسلامی بخش خاوران دیدار و گفت و گو کرد.

 فرماندار ویژه ری در این دیدار ضمن استماع گزارشات و نظرات حاضران بر لزوم ارتقاء سطح خدمات رسانی در شهرها و روستاهای تابعه بخش خاوران تأکید کرد و گفت: مدیریت صحیح منابع و لزوم توجه و حمایت ویژه از تولیدکنندگان و صنعتگران با توجه به ماهیت صنعتی منطقه خاوران باید یکی از مهمترین برنامه های مجموعه بخشداری و شورای بخش در سال جاری قرار بگیرد.

زمانی همچنین لزوم توجه بیشتر به موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی دیگر از مهمترین امور جاری در سطح بخش دانست و گفت: باید با همکاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های متولی در حفظ و صیانت از منابع طبیعی و جلوگیری از تضییع حقوق عامه تلاش گردد.

 

  بررسی مهمترین مسائل شهرستان با حضور نماینده مردم ری در مجلس  

حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران - ری - شمیرانات - اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری دیدار و گفت و گو کرد.

  در این دیدار که با موضوع بررسی مهمترین مسائل پیش رو در شهرستان با موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عمران و توسعه، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزش و... برگزار گردید، دو طرف درخصوص برنامه های آتی و مسائل اصلی شهرستان با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 

تاکید بر نظارت حداکثری بر بازار و اصناف

    فرماندار ویژه شهرستان ری با موسی احمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری درمحل فرمانداری دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با حضور لطف الله ستاره رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف ری برگزار گردید، فرماندار ری بر لزوم نظارت حداکثری بر بازار و اصناف تأکید کرد و گفت: با عنایت به حضور در ایام عید نوروز و نیاز بیشتر شهروندان به خرید مایحتاج روزانه ضروری است که اتاق اصناف و اداره صمت با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی اهتمام ویژه ای به امر بازرسی و نظارت بر بازار داشته و مانع از گران فروشی و افزایش خارج از ضابطه قیمت ها و سایر تخلفات گردند.

زمانی ادامه داد: اداره بازرسی فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز در کنار سایر دستگاه ها در امر نظارت بر صنوف و بازار فعال بوده و همکاران ما در بازرسی فرمانداری بطور مستمر اقدام به برگزاری گشت های مشترک می نمایند.

 

 

 حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران

 زمانی  با امین بابایی بخشدار کهریزک و پیرسرائی رئیس حوزه قضائی بخش کهریزک، کلهر شهردار کهریزک و معینی رئیس شورای بخش کهریزک در محل فرمانداری دیدار و گفت و گو کرد. فرماندار ری بر استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بخش کهریزک در راستای خدمات رسانی بهتر به اهالی شهرها و روستاهای آن و افزایش سرعت پیشرفت و توسعه در این بخش تأکید کرد و گفت:  تمامی مسئولین بخش باید تمامی تلاش خود را در جهت حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران مستقر در سطح منطقه به کار بسته و زمینه تولید و اشتغال پایدار را فراهم نمایند.

 

 

تعامل بیش از پیش میان مجموعه فرمانداری  و شورای اسلامی  

  فرماندار ری در  دیدار  با جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بر تعامل بیش از پیش میان مجموعه فرمانداری ری و شورای اسلامی شهرستان تأکید کرد و گفت: حل مشکلات و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و اهالی روستاها نیازمند تعامل نزدیک کلیه دستگاه ها است که شورای شهرستان بعنوان هماهنگ کننده اصلی شوراهای اسلامی در سطح شهرستان ری در این زمینه نقشی مهم و اثرگذار دارد.

 

اتمام پروژه های نیمه تمام برای کاهش میزان قطعی شبکه برق

  معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در  دیدار با قاسم شهابی مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق استان تهران که باحضور رحیمی معاون مدیرعامل و مدیر شرکت توزیع برق منطقه ری و چند تن از معاونین و مدیران ارشد برق استان تهران برگزار گردید، بر توسعه سطح خدمات رسانی به مشترکین بویژه اتمام پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان ری و لزوم برنامه ریزی مناسب جهت کاهش میزان قطعی شبکه سراسری برق بویژه در دوران پیک تابستانی در منطقه ری تاکید کرد و ادامه داد: باتوجه به قطعی های مکرر برق در تابستان سال گذشته مشکلات زیادی برای مشترکین مسکونی و نیز بروز خسارت های مالی برای بخش تولید و صنعت در شهرستان ری بوجود آمد که ضروریست مدیران ارشد شرکت توزیع برق جهت کاهش میزان قطعی ها و ارائه جدول زمانی مشخص قطعی های شبکه بویژه در دوره پیک تابستانه تدابیر لازم را بیاندیشند.

 

بازدید از مرکز نگهداری و درمان معتادان مهر سروش

  حمید زمانی با همراهی سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران و ری در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری و جمعی از مسئولین از  مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ مهر سروش کهریزک بازدید کردند.

 

دیدار نوروزی  با خانواده معظم شهدا

  زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با همراهی سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ پاسدار قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع)، ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با حضور در منازل خانواده معظم شهیدان تقی زاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید امرایی از شهدای مدافع حرم (ع)، ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیق و سلامتی در سال جدید با پدر و مادر این دو شهید دیدار و گفت و گو کرد.

زمانی در این دیدار خدمت به پدران و مادران شهداء را افتخاری بزرگ خواند و گفت: همانگونه که رهبر  معظم انقلاب فرمودند: «یاد و خاطره پدران و مادران شهداء همچون شهیدان زنده است» وظیفه تمامی ما است که به این عزیزان خدمت کنیم و در مقابل صبر، ایمان و اخلاصشان تعظیم نماییم.

 

 

بازدید فرماندار از ستاد خدمات سفر شهرستان ری

 

  فرماندار ویژه شهرستان ری در آستانه فرارسیدن سال نو و افزایش میزان سفرهای نوروزی هموطنان، با حضور میدانی در محل عوارضی اتوبان تهران - قم، از امکانات و آمادگی نیروهای مستقر در این محل بازدید   کرد.

 در این بازدید که با حضور بخشداران کهریزک و خاوران و رؤسای ادارات راهداری و میراث فرهنگی برگزار شد، فرماندار شهرستان ری از امکانات مستقر در محل توسط هلال احمر، اورژانس، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره میراث فرهنگی و گردشگری بازدید و با مسئولین   گفت و گو کرد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار