خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

خانه هنر در شهرستان های چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود

احسان قائدی از راه اندازی اولین خانه هنر در لردگان و تلاش برای ایجاد خانه هنر در سایر شهرستان های چهارمحال و بختیاری خبرداد.
کد خبر: ۹۴۲۳۹۱۵
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه، مهم‌ترین دغدغه در فضای فرهنگی و هنری را تنظیم سند مرجع فرهنگی_هنری مبتنی بر زیست بوم استان چهارمحال و بختیاری دانست.

احسان قائدی افزود: این سند در تابستان ۱۴۰۱ رونمایی می‌شود، تا مشخص شود چه اتفاقاتی به صورت مصداقی قرار است در حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری  رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی حوزه‌های هنری مزیت استان چهارمحال و بختیاری هستند که باید تقویت شوند، این استان در ادبیات، ادبیات پایداری و شعر باید به قله‌های رفیع دست پیدا کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهم‌ترین برنامه در این مجموعه معرفی چهره هنر در هفته هنر انقلاب اسلامی است، امسال نیز از بین همه بخش‌های هنری نفرات برتر که مجموعا ۶ نفر هستند انتخاب شدند که از بین آن‌ها نیز یک نفر به عنوان چهره برتر هنر انتخاب خواهد شد.

قائدی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان رویداد عکاسی با موضوعات مربوط به این ماه برگزار خواهد شد و سپس آثار منتخب در قالب نمایشگاه به مخاطبان و علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم حوزه هنری، مسجدمحوری برای حمایت از هسته‌های فرهنگ و هنر در محله‌ها است، خاطرنشان کرد: تهیه مستند "خین بری" بر مبنای زندگی حجت الاسلام شمس در شهرستان خانمیرزا براساس یک سنت قدیمی در رضایت گرفتن از خانواده مقتول برای گذشت از قصاص قاتل در دستور کار است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تهیه مستندهایی متناسب با زیست بوم استان، تهیه و چاپ چند کتاب در حوزه ادبیات پایداری، اجرای سه تئاتر فاخر، رونمایی از رمان ترک باد از مرحوم علیدوستی و کتاب شب یلدا، تهیه مستند قایق روی آب و ... ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در آینده هستند.

قائدی با تاکید بر اینکه فضای هنری چهارمحال و بختیاری باید با فضای اجتماعی آن تطبیق داده شود، گفت: تلاشمان این است تا در شهرستان‌های 10‌گانه استان خانه هنر ایجاد شود، اولین خانه هنر نیز قرار است در شهرستان لردگان افتتاح شود.

وی بیان کرد: در حوزه هنرهای تجسمی ۳۷۴ اثر از ۷۶ هنرمند جمع‌آوری شد که در نهایت ۶۰ اثر از ۲۴ هنرمند به عنوان اثرات برتر شناخته شدند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر هنرمندان این استان نمی‌توانند از فرهنگسرای شهرکرد استفاده کنند، چراکه بهره‌برداری از آن به یک مجموعه در تهران سپرده شده است و صرفا برای برخی مراسمات خاص بازگشایی می‌شود، این مسئله باید به عنوان یک دغدغه و مطالبه مورد توجه قرار گیرد.

قائدی افزود: پیشنهاد احداث سینما بروجن آماده است و نیازمند مساعدت مسؤولان این شهرستان برای راه‌اندازی آن هستیم و ایجاد سینما در شهرستان‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم حوزه هنری حتما باید در مقام مطالبه قرار گیرد و پاسخگوی این مطالبات باشد، چراکه اگر اینگونه نباشد دچار روزمرگی خواهد شد.

گفتنی است؛ ۲۰ تا ۲۷ فروردین به مناسبت شهادت شهید آوینی هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام روز پنج شنبه 18 فروردین 1401 رأس ساعت 9 صبح با حضور جامعه فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری در محل تپه نورالشهدای شهرکرد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار