خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

ضرورت شفاف‌سازی بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌های دولتی/راه اندازی ۸۰ قرارگاه جهادی در شهرستان شاهرود

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر شفاف‌سازی بودجه‌های فرهنگی هر دستگاه و نهاد دولتی، گفت: در ایام شیوع کرونا، ۸۰ قرارگاه جهادی در شهرستان فعال شد که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌توان استفاده کرد.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۸۴
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

ضرورت شفاف‌سازی بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌های دولتی/راه اندازی ۸۰ قرارگاه جهادی در شهرستان شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان به نامگذاری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری این نامگذاری را با هدف فرهنگ سازی، جریان سازی و مردم سازی انتخاب کردند که نباید در حد شعار بماند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود به گلایه مقام معظم رهبری در تحقق شعار‌های هر ساله اشاره کرد و افزود: برای تحقق ۱۰۰ درصدی شعار سال همه مردم، مسوولان و دستگاه‌ها در تبیین و اجرای آن وظیفه دارند.
او با بیان اینکه هر فردی باید در گستره خدمت خود در تحقق این شعار تلاش کند، ابراز کرد: با کمک و همدلی می‌توان در تحقق شعار سال کوشید تا گلایه مقام معظم رهبری به رضایت کامل تبدیل شود و این امر برای همگان برکت خواهد داشت.
امینی شفاف سازی بودجه‌های فرهنگی هر دستگاه اجرایی و نهاد‌ها را ضروری خواند و اظهار کرد: با اعلام بودجه فرهنگی هر دستگاه یا نهاد از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه می‌توان با یک هدف مشترک کار‌های ارزشمندی انجام داد و از موازی‌کاری جلوگیری کرد.
او به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام جمعه مسوول قرارگاه فرهنگی است، افزود: اولویت بندی در هزینه کرد اعتبارات فرهنگی هر نهاد یا سازمان با مشورت امام جمعه محقق می‌شود.
امام جمعه شاهرود به راه اندازی ۸۰ قرارگاه بهداشتی در دوران همه گیری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و ابراز کرد: از این قرارگاه‌ها می‌توان در راستای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی استفاده کرد.
امینی با اشاره به اینکه نهضت تفضیل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه چندین سال است که در مسجد مصلای شاهرود برگزار می‌شود، اظهار داشت: با برگزاری یک دوره کارگاهی برای امامان جماعت با استفاده از استادان قم می‌توان روش تفضیل ساده را با در اختیار گذاشتن کتاب‌های مربوطه گسترش داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار