خبرهای داغ:

محرومیت زدایی اصلی ترین اولویت گروه های جهادی/ حضور 6000 جهادگر در مناطق محروم در ایام نوروز

مهدی کاشفی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته از شبکه استانی سمنان با بیان اینکه ماهیت تشکیل بسیج سازندگی بر پایه استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در جهت خدمت رسانی به محرومین است گفت: اصلی ترین هدف گروه های جهادی محرومیت زدایی است.
کد خبر: ۹۴۲۴۱۴۸
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، مهدی کاشفی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به بخش هایی از خدمات گروه های جهادی استان سمنان در چند سال گذشته در سطح کشور افزود: در بحث زلزله کرمانشاه  26 روستا جهت بازسازی به استان سمنان واگذار شد که با همت گروه های جهادی همه این روستاها کار بازسازی آنها با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در کرمانشاه با تلاش جهادگران استان کار بازسازی 70 منزل، ساخت 16 واحد و تحویل 250 کانکس به مردم زلزله نیز انجام شد.

مهدی کاشفی با بیان اینکه در جریان سیل پلدختر در استان لرستان نیز گروه های جهادی استان ورود بسیار موفقی داشته اند اظهار داشت: در همین زمان 150 گروه جهادی از استان سمنان به مناطق سیل زده اعزام شده و 50 سری کامل لوازم منزل در بین مردم آسیب دیده توزیع شد.

وی افزود: همچنین پس از آن در روستای چم مهر لرستان نیز 90 گروه جهادی از استان حاضر بوده که کار ساخت 64 واحد مسکونی و بازسازی 200 منزل توسط گروه های جهادی انجام شد.

مسئول  سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به تلاش گروه های جهادی در زلزله سی سخت کرمانشاه افزود: در جریان زلزله سی سخت 8 تریلی کمک از استان به منطقه اعزام و کار ساخت 12 منزل مسکونی توسط گروه های جهادی استان سمنان انجام شد.

وی افزود: همچنین در جریان سیل جنوب دامغان نیز 80 نفر از جهادگران استان اولین گروه های خدمت رسانی بوده اند که با حضور به موقع در روستا کار امدادرسانی به مردم را انجام داده اند.

مهدی کاشفی با اشاره به خدمات گروه های جهادی در دوران شیوع کرونا نیز تصریح کرد: راه اندازی 62 کارگاه تولید ماسک در زمان بحران مساک در دنیا، حضور 105 گروه جهادی طلاب جهت تغسیل و تدفین اموات کرونایی و تشکیل 8 مرکز واکسیناسیون در 8 شهرستان استان تنها بخش هایی از خدمات گروه های جهادی در این دوران بود.

وی با اشاره به برگزاری 29 مرحله از  رزمایش مواسات و کمک مومنانه در استان نیز اظهار داشت: تا الان در این رزمایش نیز بیش از 410 میلیارد تومان کالا و خدمات در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان افزود: در بحث رزمایش بهار خدمت در عید نوروز امسال نیز 650 گروه جهادی متشکل از 6000 جهادگر به نقاط مختلف استان اعزام و کار خدمت رسانی به نیازمندان را انجام داده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار