خبرهای داغ:
حجت الاسلام قاسم پور :

روزه بزرگترین میدان پاکسازی جسم و روح از امراض و مفاسد اخلاقی/ تولید ملی راه اصلی عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گرگان گفت: تنها گرسنگی و تشنگی مایه به وجود آمدن حقیقت روزه نیست، بلکه روزه بزرگترین میدان پاکسازی جسم و روح از امراض و مفاسد اخلاقی می باشد
کد خبر: ۹۴۲۴۱۹۳
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

روزه بزرگترین میدان پاکسازی جسم و روح از امراض و مفاسد اخلاقی میباشد/ تولید موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود و اشتغال ایجاد میکند

حجت الاسلام و المسلمین قاسم پور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گرگان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرگزاری بسیج گلستان عنوان کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خداست که درهای آسمان در آن گشوده و ارزش نماز در این ماه چند برابر است. این ماه تنها ماهی است که نام آن در قرآن آمده است و از این بابت دارای احترام و جایگاه ویژه ای می باشد.

وی افزود: همه ما باید بدانیم این ماه و اعمال آن از جمله روزه گرفتن چه قدر با عظمت است و نباید به سادگی از آن عبور کرد.

قاسم پور ادامه داد: تنها گرسنگی و تشنگی مایه به وجود آمدن حقیقت روزه نیست، بلکه روزه بزرگترین میدان پاکسازی جسم و روح از امراض و مفاسد اخلاقی می باشد.

وی اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که در آن فضای جامعه از معنویت سرشار است به طوری که احدی قدرت ارزیابی عظمت و بزرگی روزها و شب های این ماه را ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گرگان اذعان داشت: در این ماه احسان و انفاق به مستمندان سفارش ویژه ای شده است به طوری که وقتی از امام صادق (ع) درباره علت روزه داری در این ماه سوال میکنند، ایشان میفرمایند :خداوند روزه را واجب کرد تا غنی و فقیر باهم مساوری باشند،تا ثروتمند درد گرسنگی را در یابد و به فقیر توجه کند.لذا نیاز است انسان در این ماه توجه ویژه ای به نیازمندان داشته باشد و در حد توان از آنها دستگیری کند.

وی در خصوص شعار سال 1401 نیز گفت: تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است و تولید ملی راه اصلی عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی کشور است؛ تولید موجب رشد اقتصادی کشور شده و اشتغال ایجاد می کند؛ تورم را کاهش و درآمد سرانه را افزایش می دهد و موجب بالا رفتن رفاه عمومی و عزت یک جامعه خواهد شد.

قاسم پور تصریح کرد: در شعار امسال مقام معظم رهبری دو خصوصیت به تولید اضافه کردند، اول اینکه تولید اشتغال آفرین باشد و دوم اینکه متکی بر دانش باشد. چراکه تولید دانش بنیان و مبتنی بر دانش جدید و پیشرفت های علمی موجب تولید محصولات نو و متناسب با نیاز جامعه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علم و دانش و فناوری باید در کنار دانش بازار قرار گیرد که اگر سلیقه ها و نیاز های جامعه عوض شد، متناسب با نیاز های جدید جامعه، عکس العمل مناسب انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار