خبرهای داغ:
امام جمعه مهدیشهر :

آرمان روحانیت شهادت است

حجت‌الاسلام والمسلمین بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر گفت:آرمان روحانیت شهادت است.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۶۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر که در حسینیه المهدی این شهر برگزار شد، بیان کرد: اهمیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان و رفع مشکلات کمبود آب در این حوزه به بحث دانش بنیان گره خورده است. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آمارهای جهانی، میانگین بارش در جهان ۸۶۰ میلیمتر است و این آمار در ایران ۲۵۰ میلیمتر گزارش شده است، ادامه داد: ۹۰ درصد آب در ایران در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و از سوی دیگر طی سال‌های اخیر، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به منظور واردات بذر در کشور هزینه شده است، با کمک شرکت های دانش بنیان می‌توان با خشکسالی و کم بارشی مقابله کرد تا شاهد افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در آب و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی باشیم. 

بارانی، به حادثه دلخراش در صحن آستان قدس رضوی و حمله یک جوان وهابی به سه روحانی اشاره کرد و گفت: آرمان روحانیت شهادت است و راه آن‌ها ادامه دارد و آرمان روحانیون شهید نیز خدمت به مردم، محرومان و اسلام بود. 

وی خاطرنشان کرد: اجرای این عملیات تروریستی در حالی بود که توطئه دشمنان اسلام و انقلاب است تا وحدت امت اسلامی را به هم بزنند و اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد کنند و از سوی دیگر وحدت بین مردم ایران و افغانستان را برهم بزنند. 

بارانی تصریح کرد: ایران همواره در طول سال‌های اخیر میزبان خوبی برای مردم مهاجرت کننده افغانستان بود و مردم خوب افغانستانی ساکن ایران نیز همواره با حیا، ایمان و نجابت در این کشور سکونت کردند و دشمن بداند وحدت بین این ۲ کشور هرگز از بین نمی‌رود و همه ما باید مراقب این تفرقه افکنی ها باشیم.

وی اظهار داشت: پس از هشت سال مقاومت یمن، با حمله تهاجمی انصارالله به مناطق نفت‌خیز عربستان، آتش بس و عقب نشینی از سوی عربستان انجام شد که این امر نشان می‌دهد گفتمان مقاومت در منطقه به خوبی شکل گرفته است.

امام جمعه مهدیشهر حل مشکل عشایر منطقه را ضرورت دانست و گفت: خشکسالی و تامین نهاده‌های دامی از مشکلات عشایر این منطقه است که باید حرکت جهادی شکل بگیرد و مشکلات آبرسانی به این مناطق رفع و کمک در زمینه نهاده‌های دامی نیز انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها