خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

دستگیری سارقان مسلح سرقت نافرجام طلافروشی در ملایر

ملایر-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری سارقان مسلح سرقت نافرجام طلافروشی در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۹۳
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

سرهنگ احمد ساکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر از دستگیری سارقان مسلح سرقت نافرجام طلافروشی در ملایر طی ۳۰ دقیقه تلاش بی وقفه و موفق مامورین پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات با همکاری بسیار خوب مردم هوشیار و شریف این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره سرقت ناموفق از یک باب مغازه طلافروشی در روز جاری که منجر به مجروح شدن فرد طلافروش شد، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سارقان در حین سرقت به محض رویت خودروی گشت ماموران دچار رعب و وحشت شده و با به جای گذاشتن سلاح جنگی و تعدادی فشنگ در محل سرقت با استفاده از شلوغی جمعیت از محل متواری شدند، افزود: بلافاصله تلاش برای دستگیری هر دو سارق با اجرای طرح مهار در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد و طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان عمومی و انقلاب و همکاری مجدانه مردم شریف شهرستان و بکارگیری شگرد‌های فنی و پلیسی، سرانجام مخفیگاه هر دو سارق تحت تعقیب شناسائی و طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه هر دو نفر سارق که برادر بودند، توسط ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ادامه داد: این دو سارق با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با مشارکت مردمی با هر گونه ناامنی برخوردی قاطع، قانونی و پشیمان کننده خواهد کرد، تصریح کرد: امنیت و آرامش خط قرمز پلیس بوده و به مخلان نظم و امنیت عمومی به هیچ عنوان اجازه جولان را نخواهیم داد.

* دستگیری سارق منزل و کشف ۷ فقره سرقت با هوشیاری پلیس ملایر

ساکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت منزل توسط سارق یا سارقان، مامورین این یگان طی هماهنگی لازم با دستگاه قضائی بلافاصله در صحنه حاضر شده و با بررسی دقیق و انجام کار اطلاعاتی موثر موفق به شناسائی مخفیگاه سارق تحت تعقیب شدند.

وی افزود: در همین ارتباط مامورین این کلانتری در یک عملیات ضربتی این متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در بررسی صورت گرفته مشخص شد که وی دارای هفت فقره سابقه در زمینه سرقت و مواد مخدر است، افزود: با انجام بازجوئی تخصصی، متهم دستگیر شده به تعداد ۶  فقره انواع سرقت به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال اعتراف کرد که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های انتظامی اجتماعی و پیشگیرانه پلیس به منظور جلوگیری از سرقت منزل گفت: برای جلوگیری از سرقت منزل خود، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید و برای امنیت محل خود در شب، از نگهبانان محلی و مورد تأیید نیروی انتظامی استفاده کنید.

ساکی ابراز داشت: در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید و نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.

وی با بیان اینکه از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید، افزود: چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر تصریح کرد: در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند، از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید و نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

وی ادامه داد: از باز کردن در به روی افراد ناشناس به خصوص به هنگام شب خودداری کرده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید، محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید، معاشرین فرزندان خود را قبل از تردد به منزلتان مورد شناسایی قرار دهید، از افشا کردن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیاء با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند جداً بپرهیزید و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات