برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان مرکزی تشریح شد

میرزایی رئیس حوزه هنری استان مرکزی برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۵۷
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا میرزایی رئیس حوزه هنری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با مشارکت و هم افزایی دستگاه های متولی فرهنگ و هنر در استان مرکزی تشکیل شد و با سه محور تبیین هنر انقلاب اسلامی، ترویج تولیدات هنری پیرامون هنر انقلاب اسلامی و تقدیر از هنرمندان فعال و پویا، اقدام به برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی خواهد کرد.

وی افزود: شهید سید مرتضی آوینی هنرمندی است که در او تمامی مولفه های ذکر شده توسط امامین انقلاب قابل مشاهده و احصاست و لذا روز شهادت وی روز هنر انقلاب اسلامی و روز بیان دستاوردهای آن است که در این ۴۰ سال این عرصه دوام و قوام بیشتری پیدا کرده است.

میرزایی ادامه داد: تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا با حضور هنرمندان و مسئولین استانی در گلزار شهدا، رونمایی از سردیس شهید آوینی، افتتاح مجموعه پوستر هنر انقلاب اسلامی، اجرای نمایش‌های خیابانی توسط هنرمندان استان، اجرای گروه‌های سرود در سطح شهرها و برگزاری سه نمایشگاه شهری که در هرکدام ۳۰ اثر تجسمی به نمایش گذاشته می‌شوند از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: برگزاری جشن امضای کتاب و نشست‌های تخصصی ویژه همه حوزه‌ها با حضور اساتید برجسته هنری، نمایشنامه خوانی، جمع خوانی قرآن کریم و خوشنویسی همزمان آیات قرآن، ویژه‌برنامه بازدید از بیت امام راحل با حضور هنرمندان خوشنویس جهت نگارش منشور هنر و آیات و دعاهای مرتبط با ماه رمضان از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مراسم تقدیر از ۴۰ تن از هنرمندان فعال استان و نشست هنرمندان با مسئولین استان و همچنین برنامه ای در شهرستان ساوه با حضور محمد حسین صفار هرندی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار