خبرهای داغ:
استاندار همدان:

نقش اساسی شهید صیاد شیرازی ایجاد وحدت بین مجموعه‌های نظامی بود

همدان-استاندار همدان گفت: شهید صیاد شیرازی علاوه بر اینکه توانست ارتش را در رویارویی با دشمنان در مسیر درست قرار دهد یک نقش اساسی دیگری داشت و آن نقش وی در ایجاد وحدت در بین مجموعه‌های نظامی در میدان بود.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۸۷
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت صیاد شیرازی که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی به عنوان یکی از نمادها و اسطوره‌های مجموعه نظامی ما امروز یک شهید شاخص است.

وی با بیان اینکه همه شهدا در پیشگاه خداوند اجر بالایی دارند، گفت: در مقام نکوداشت برخی از شهدا به دلیل نقشی که در زمان حیات خود داشته‌اند برای ما شاخص هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی در نگاه و منظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فرد برجسته‌ای بودند، عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه ارتش به عنوان یک فرد متدین و دیندار بود و بعد از پیروزی انقلاب در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرد و با تمام توان از ارزش‌ها و اعتقادات خود و مردم این سرزمین دفاع کرد.

وی با بیان اینکه ما فراموش نمی‌کنیم زمانی که کردستان با توطئه دشمنان در دست بیگانه و اجیر شدگان خارجی بود، اولین کسی که در کنار شهید چمران قرار می‌گیرد شهید صیاد شیرازی بود، ابراز کرد: شهید صیاد به خاطرجوانمردی‌ها و رشادت‌ها و حماسه آفرینی که داشت مورد غضب دشمنان و مورد نکوهش رئیس جمهور وقت قرار می‌گیرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار در راه و مسیر اعتقاداتش در کنار نیروهای سپاه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی در طول دوران دفاع مقدس نقش بسیار بی‌بدیل و محوری را داشت .

وی افزود: شهید صیاد شیرازی کسی بود که طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای مقابله با دشمن به کار می‌گرفت منحصر به فرد بود، یادآور شد: شهید صیاد علاوه بر اینکه توانست ارتش را در رویارویی با دشمنان در مسیر درست قرار دهد یک نقش اساسی دیگری داشت و آن نقش وی در ایجاد وحدت در بین مجموعه‌های نظامی در میدان بود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ذات وجود این مرد خدایی بود که محور وحدت شد، ابراز کرد: خصوصیاتی همچون اخلاص، ایثار، از خود گذشتگی، تدین و اعتقاد راسخ به امام و ولایت در وجود صیاد شیرازی بود.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه مقام معظم رهبری در زمان حیات امام خمینی (ره) رابط ایشان بود، صیاد شیرازی ارتباط بسیار نزدیکی با وی داشت، افزود: امروز اگر می‌بینیم فرمانده کل قوا همانگونه که به مسائل سیاسی تبحر دارند به مسائل نظامی آشنا هستند به این دلیل است که در دوره ۸ ساله با جنگ آشنا بودند و صیاد شیرازی در کنار او بود.

قاسمی فرزاد یادآور شد: شهید صیاد شیرازی با طرح‌ها و فرماندهی درست توانست دشمن را در خیلی از بخش‌ها زمین‌گیر کند.

وی ادامه داد: وقتی قطعنامه پذیرفته شد منافقین کورددل فکر می‌کردند، می‌توانند کشور را اشغال کنند که در مرداد ماه ۶۷ عملیات مرصاد آن هنر رزم شهید صیاد شیرازی بود که منافقین کور دل را زمین گیر کرد و اجازه عبور به یک منافق از تنگه مرصاد را نداد و همین اقدامات زمینه‌ای برای به شهادت رساندن وی از سوی منافقین شد.

استاندار همدان با بیان اینکه صیاد شیرازی فرد ساده زیستی بود، گفت: دشمنان تصور می‌کنند با شهادت یک فرد می‌توانند راه او را سد کنند اما باید بدانند ما شهید صیادهای زیادی داریم که راه او را ادامه می‌دهند.

وی ابراز کرد: امروز با فرماندهی مقتدرانه فرمانده کل قوا نیروهای مسلح ما به یک نیروی بازدارنده بسیار قوی در منطقه تبدیل شده است که هیچ کدام از ابرقدرت ها توان و نیروی مقابله با آن را ندارد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی ما در مقابل دشمن داخلی و خارجی در مسیر ولایت صف آرایی کرده‌اند که ادامه راه شهید صیاد شیرازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار