خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

رمز استقلال و عزت ایران اسلامی در فرهنگ شهادت نهفته است

استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: فرهنگ و روحیه شهادت طلبی عامل استقلال و عزت ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۲۵۲۰۱
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله علی آل آقا در مراسم بزرگداشت سپهبد علی صیاد شیرازی که در مسجد النبی (ص) شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هیچ قدرت استبدادی نمی‌تواند بر ملتی دارای فرهنگ و روحیه شهادت طلبی تسلط پیدا کند و به همین دلیل دشمنان با این فرهنگ مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه شهادت پایان زندگی نیست بلکه آغازی برای حیات واقعی بشر است، افزود: شهادت در راه خدا و برای رضای حق بالاترین مرتب را دارد به‌طوری‌که در بین بهشتی‌ها تنها کسانی که آرزو می‌کنند دوباره به این دنیا برگردند و در راه خدا جان‌شان را تقدیم کنند، شهدا هستند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه شهادت بهترین محبتی است که خدا به بندگان خود می‌دهد، تصریح کرد: بعضی از مدعیان روشنفکری فرهنگ شهادت را خشونت آمیز می‌دانند اما این فرهنگ در تضاد با فرهنگ فردگرایی غربی، وابستگی و برده بودن است.

آل آقا به ویژگی‌ها، جانفشانی‌ها و دلاورمردی‌های شهدا اشاره کرد و تاکید کرد: شهید سرفراز اسلام صیاد شیرازی در میدان‌های نبرد به کمال رسید و الگویی برای جهادگران و جوانان نسل امروز شد.

وی گفت: بهترین جمله در توصیف شهید صیاد شیرازی می‌توان بیان کرد کلامی از مقام معظم رهبری است که ۲۵ سال پیش در عظمت این شهید والامقام فرمودند سرزمین‌های داغ خوزستان و گردن‌های برافراشته کردستان سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد، مصمم و شجاع بوده و جبهه‌های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت و از خودگذشتگی او را حفظ کرده است.

ارسال نظرات