در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد؛

مراسم سوگواری ام المومنین و قرائت دعای ابوحمزه

مراسم سوگواری ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۲۱۸
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی و در نخستین شب از مراسم دهه دوم ماه مبارک رمضان حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی با تسلیت وفات جانسوز همسر گرامی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به بیان بخشی از فضایل آن بانوی نمونه جهان اسلام پرداخت.

وی با اشاره به مقام و منزلت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها گفت: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را جزء بانوانی بر می شمرد که به کمال نایل آمـده انـد و خطاب به آن حضرت فرموده اند: یَا خَدِیجَۀُ اَنتَ خَیرُ اُمَّهَاتِ المُؤمِنینَ وَ اَفضَلَهُنَّ؛ همانا ای خدیجه تو بهترین مـادران مـؤمنان و با فضیلت ترین آنان هستی.

کارشناس مسایل مذهبی در ادامه این مراسم معنوی با شرح بخشی از دعای پرفیض ابوحمزه ثمالی، به قرائت فرازهایی از این دعا و نیز ذکر مصیبت پرداخت و حاضرین در ماتم وفات جانسوز حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اشک ریختند.

شایان ذکراست: مانندسنوات گذشته مراسم معنوی شرح و قرائت فرازهایی از دعای پرفیض ابوحمزه ثمالی، از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز و تا آخرین شب از این ماه با فضیلت، هرشب از ساعت 22بمدت یکساعت برگزار می شود، در دهه اول ماه مبارک رمضان این مراسم معنوی با سخنرانی و نوای گرم حجت الاسلام سید ابولفضل هاشمی برگزار شد.

همچنین اقامه نماز جماعت، صبح، ظهر،عصر – مغرب و عشاء، برگزاری جلسات سخنرانی، بیان احکام و قرائت ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان، و جرء خوانی قرآن مجید در مسجد جامع شهرکرد همه روزه برگزار می باشد.

ارسال نظرات