مدیر حوزه های علمیه خواهران البرز:

ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان البرز آغاز شد

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز از ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۳۰
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا کریمی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز در نشست خبری به مناسبت آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران که با حضور سه معاونت فرهنگی- تبلیغی، آموزش و پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: بخش مهمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و بار اصلی تربیت فرزندان این سرزمین بر دوش بانوان است. لذا ایجاد یک فضای آرامش بخش و بستر امن برای ارتقاء علمی بانوان در منظومه نظام اسلامی یکی از رسالت های حوزه علمیه خواهران است.
وی با مطرح کردن دیدگاه فارابی و نگاه مدنی به تربیت و اخلاق در اجتماع و هم چنین این دیدگاه که به آحاد جامعه توجه داشته باشیم گفت: منافاتی بین این دو دیدگاه نیست، هم باید ساختار جامعه را در رسیدن افراد به تربیت صحیح هموار کرد و هم به افراد جامعه توجه خاص نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی اضافه کرد: در راستای دیدگاه دوم خانواده هسته اصلی جامعه است و یکی از ارکان مهم خانواده بانوی خانه است؛ لذا توجه به نقش های خانوادگی زنان و دانش های مورد نیاز برای مدیریت امور دینی حوزه زن و خانواده در کنار دانش های عمومی حوزوی از اهداف حوزه علمیه خواهران است.
ایشان افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالغ بر ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران درسطح کشور و ۱۵ حوزه علمیه خواهران نیز در البرز فعال هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۰۰ نفر در مدارس علمیه خواهران استان مشغول به تحصیل هستند و تعداد ۱۵۸۱ نفر نیز فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران استان البرز می باشند که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی- تبلیغی و پژوهشی مشغول به فعالیت می باشند.
در استان البرز ۱۴ مدرسه علمیه خواهران در مقطع سطح دو ( کارشناسی) و علاوه بر این دو مدرسه در مقطع سه( کارشناسی ارشد) در پنج رشته اخلاق و تربیت اسلامی، فقه و اصول، کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی آماده پذیرش بانوان علاقه مند به علوم دینی می باشند.
وی از آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران استان البرز خبر داد و بیان کرد: داوطلبین می توانند از ۱۵ فروردین لغایت پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه حضوری به حوزه های علمیه خواهران استان یا مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir نسبت به دریافت دفترچه راهنما و ثبت نام اقدام نمایند.
از شرایط پذیرش حوزه های علمیه خواهران قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه می باشد.
ایشان در انتها خاطر نشان کرد: آزمون ورودی در تاریخ ۱۷ تیرماه به صورت حضوری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها