خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

موزه ملی استکبارستیزی باید بین المللی شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: در واقعه صحرای طبس، پوزه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی به خاک مالیده شد، لذا موزه ملی استکبارستیزی که در این محل احداث می گردد باید بین المللی شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۴۶۷
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: عملیات پنجه عقاب توسط یک ابرقدرت جهانی، با هدف آزادسازی گروگان‌های آمریکایی و در شرایطی انجام شد که نظام جمهوری اسلامی ایران تازه مستقر شده بود و امکانات و تجهیزات کافی در اختیار نداشتیم.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که شن‌های صحرای طبس مأمور خدا بودند، ادامه داد: شب که همه ما خواب بودیم، حرکتی عجیب و معجزه‌ای در تاریخ معاصر صورت گرفت که هواپیما‌های آمریکایی را زمین گیر کرد و عملیات را متوقف نمود.

وی افزود: این اتفاق، تکلیف همه ما را سنگین می‌کند و وظیفه انسانی و انقلابی داریم که خاطره ارزشمند این واقعه را زنده نگهداریم.

استاندار با تأکید بر پاسداشت مقام همسر شهید محمد منتظر قائم متذکر شد: از ظرفیت این بانوی بزرگوار در حفظ خاطرات واقعه صحرای طبس باید بهترین استفاده را ببریم.

قناعت با اشاره به موقعیت جغرافیایی مسجد شکر و قرار گرفتن آن در حاشیه جاده دسترسی استان‌های مرکزی و غربی به مشهد مقدس، تصریح نمود: از این فضا می‌شود به عنوان یک مجتمع رفاهی بین راهی و استراحتگاه استفاده نمود و در فرصت حضور مسافران، رانندگان، گردشگرا ن و نسل جدید، واقعه طبس را تبیین کرد.

وی عنوان کرد: درصورت امکان، قطعات باقی مانده از هواپیما‌ها به محل مسجد شکر منتقل شوند تا بهتر مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی با تأکید بر این که غفلت چندین ساله در ساخت موزه استکبارستیزی باید جبران شود، اظهار داشت: از آن جایی که این موزه ملی است و ظرفیت بین المللی شدن را دارد باید در اجرای آن و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از ظرفیت‌های کشوری استفاده شود.

استاندار بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم گرامیداشت روز پنجم اردیبهشت تأکید کرد و گفت: بدین منظور لازم است با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، جلسه هماهنگی با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شود تا برنامه‌ای جامع ارائه گردد.

قناعت، تأمین زیرساخت‌های مجموعه در قالب دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را ضروری خواند و اظهار داشت: در برنامه کوتاه مدت باید امکانات مورد نیاز برای مراسم محوری پنجم اردیبهشت ماه به گونه‌ای فراهم شود که برای حضور مردم و انعکاس رسانه‌ای برنامه مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در برنامه بلند مدت هم لازم است موضوعات تأمین اعتبارات پروژه موزه استکبار ستیزی صحرای طبس، راهکار‌های شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری شود.

وی گفت: نکته بسیار مهم در واقعه صحرای طبس، تولید محتوای مناسب در راستای استفاده حداکثری از این حادثه تاریخی است که باید با محوریت صدا و سیما پیگیری و اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها