رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به لزوم تغییر نگاه ها به زندان، گفت: در مسیر اشتغال زایی باید زندانیان بر اساس استعدادها غربالگری شوند.
کد خبر: ۹۴۲۵۵۷۰
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام حمزه خلیلی در اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی پیرامون توسعه اشتغال در زندان‌ها، گفت: می‌توانیم با استفاده از همه توان خود در طرح اشتغال‌زایی در زندان‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر به دنبال تغییر وضعیت به سمت شرایط بهتر هستیم، افزود: امروز باید نگاهمان به زندان اصلاح شود. ساز و کارهای جدی تولید را به عنوان متغیر اول باید مدنظر داشت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه امکانات، قابلیت‌ها و استعدادهای گیلان در مقایسه با استان‌های دیگر به عنوان یک متغیر دیگر مدنظر است، اضافه کرد: باید نگرش‌ها اصلاح شود.

حجت‌الاسلام خلیلی با تأکید بر اینکه امروز زندان باید به عنوان یک فرصت تلقی شود نه تهدید، افزود: غربالگری زندانیان بر اساس استعدادهای آنها باید در اولویت باشد.

دقت در موضوع اشتغال ضروری است

معاون راهبردی قوه قضائیه در ادامه این نشست با اشاره به اینکه صرف نوشتن آئین نامه در حل مشکلات کارگشا نیست، اظهار کرد: برنامه و طراحی درست برای موضوع مهمی همانند اشتغال لازم و ضروری است.

صاحب‌کار خراسانی همگرایی و اداره و انگیزه مسئولان گیلانی را دلیل انتخاب این استان برای اجرای پایلوت طرح اشتغالزایی در زندان‌ها عنوان کرد و گفت: وجود همگرایی یکی از ارکان موفقیت در این مسیر است.

وی با بیان اینکه فرد زندانی یک آسیب‌دیده اجتماعی است، تصریح کرد: ایجاد انگیزه ادامه زندگی برای زندانیان باید جز اولویت‌ها باشد.

ارسال نظرات