نماینده ولی فقیه در استان البرز:

امام حسن مجتبی (ع)، زندگی نیازمندان را بی نیاز می کرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: همه ما باید ویژگی های رفتاری امام حسن مجتبی (ع) به عنوان کریم اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار دهیم. کمک این امام کریم، به گونه ای بود که زندگی فرد نیازمند را بی نیاز می کرد.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۴۴
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

به  گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در هجدهمین رزمایش کمک مؤمنانه که در مصلای کرج برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع) گفت: امیدوارم همه ما از برکات این ماه میمون و پرخیر به خصوص این روز مبارک بهره مند شویم. این ایام فرصت مناسبی برای طلب مغفرت و موفقیت از خداوند است.

امام حسن مجتبی (ع)، زندگی نیازمندان را بی نیاز می کرد

وی عنوان کرد: اخیرا مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند کسی که مسئولیتی را پذیرفته یک لحظه را نیز نباید از دست بدهد و باید تمام لحظات را غنیمت بشمارد و کار و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. خدا را شاکریم ک توفیق داد دغدغه مندان کمک به محرومان و نیازمندان در البرز، دوباره فرصتی را برای خدمت رسانی به جامعه فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به مشارکت دستگاه های مختلف در این مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه مطرح کرد: ویژگی این مرحله این بود که در آن مساجد محور قرار گرفتند. سپاه و بسیج در این نوبت، مدیریت اجرای رزمایش را بر عهده داشتند و در سراسر استان، مساجد را پایگاه هایی برای کمک مؤمنانه قرار دادند.

آیت الله حسینی همدانی، امام حسن مجتبی (ع) را یکی از امامان مظلوم دانست و با اشاره به جایگاه رفیع وی، بیان کرد: رسول خدا امام حسن مجتبی (ع) را روی زانوی خود می نشاندند و وی را در آغوش می گرفتند. ایشان می فرمایند: حسن از من است. این فرمایش یعنی امام حسن مجتبی (ع) مانند رسول خدا جامع تمام فضائل الهی است.

وی با بیان اینکه به تعبیر امیرالمؤمنین علی (ع)، فضائل انسانی محکم ترین وسیله کمال و قرب الهی است که در دشواری های پی در پی نصیب انسان می شود، به رعایت حقوق همسایگان اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات یکی از مشکلات ما این است که همسایه ها حقوق یکدیگر را رعایت نمی کنند در صورتی که روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت رفتار مناسب با همسایه ها اظهار کرد: همه ما باید ویژگی های رفتاری امام حسن مجتبی (ع) به عنوان کریم اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار دهیم. کمک این امام کریم، به گونه ای بود که زندگی فرد نیازمند را بی نیاز می کرد. با نگاهی به زندگی امام حسن (ع) در می یابیم که زندگی این امام، رابطه تنگاتنگی با مواسات و همدلی دارد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مواسات امام حسن مجتبی (ع) زبانزد بود، خاطرنشان کرد: به گفته دو تن از علمای اهل سنت، امام حسن مجتبی (ع) در طول عمر خود دو مرتبه تمام اموالش را انفاق و با مردم تقسیم و سه بار نیز تمام ثروت خود را نصف کرد. این گفته مخالفین است، البته شیعیان نیز این گونه می گویند.

وی گفت: شخصی به محضر امام حسن مجتبی (ع) شرفیاب شد و گفت: ای فرزند امیرالمؤمنین (ع) تو را به کسی که این نعمت را بدون شفاعت کسی به تو عنایت کرده، سوگند می دهم که از دشمن من انتقام بگیری؛ این دشمن به مردم حیله و ستم می کند و نه به پیرمرد احترام و نه به کودک شیرخوار ترحم می کند. تو قابلیت های بسیاری داری و خداوند تو را مستجاب الدعوه کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: امام حسن مجتبی (ع) با شنیدن این حرف، به او گفت: دشمن تو کیست که از او انتقام بگیریم؟ فرد نیازمند پاسخ داد: فقر و تنگدستی. امام اندکی سر خود را پایین انداخت و به خدمتکار خود گفت: هر چه در منزل داریم به او بده. خدمتکار 500 درهم آورد و به این فرد نیازمند اهدا کرد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: سپس امام حسن مجتبی (ع) رو به فرد نیازمند کرد و گفت: تو را به حق همان قسم هایی که خوردی و سوگندهایی که به من دادی قسم می دهم، هر زمان دوباره این دشمن به تو حمله کرد نزد من بیا و از خودم دادخواهی کن. در روایتی درس آموز آمده که از امام حسن (ع) سوال شد: جود و کرم چیست؟ وی پاسخ داد: بخشیدن قبل از درخواست. این روایت نشان دهنده این است که باید پیش از اظهار نیاز فرد نیازمند به او کمک کنیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها