حضور مدیران در میدان؛ مشکلات مردم را حل می کند
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی "استاندار" در نشستی که به منظور ارزیابی عملکرد «میز خدمت» دستگاههای اجرایی که با همت بسیج کارمندان سپاه سلمان، در استان برگزار می شود، با حضور سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان، مدیر سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان و هیئت همراه برگزار شد، بیان داشت: هدف از استقرار میز خدمت علاوه بر تسهیل دسترسی ارباب رجوع در هنگام مراجعه به ادارات این است که؛ مدیران دستگاههای اجرایی نیز از اتاق های کارشان بیرون بیایند و در مکانهایی مستقر شوند و به مطالبات مردم پاسخگو باشند.
وی افزود: از جنس با مردم بودن و در میان مردم بودن، مصداق حرکت جهادی و میدانی مدیران است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دستگاههایی که در میز خدمت حضور دارند، حتماً ارزیابی شوند و دستگاههایی که مردم بیشترین رضایتمندی را از عملکرد آنان دارند، مورد تشویق قرار بگیرند.
حسین مدرس خیابانی بیان داشت: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی و تاکید ریاست جمهوری، پاسخگویی به مطالبات مردمی است و میز خدمت نیز به منظور پاسخگویی به خواسته های مردم ایجاد شده، باید در تمامی شهرستانهای استان مستقر تا به مطالبات مردمی پاسخ داده شود.
وی یادآور شد: الگوی موفق میز خدمت در مرکز استان باید به شهرستانها هم تسری داده شود به ویژه دستگاههای خدماترسان که مردم بیشتر با آن سروکار دارند.
استاندار همچنین تاکید کرد: حضور میدانی تکلیف ما مدیران است و مسائلی که از نزدیک می بینیم، نسبت به اطلاعاتی که از طریق نامه و گزارش کتبی به ما می رسد و بعضا غیر واقعی و جهت دار هم است، تفاوت اساسی دارد.
رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آشنایی با مشکلات و مسائل مردم از شمال تا جنوب استان، پراکندگی حضور مدیران و معاونین استانداری باید در همه نقاط استان باشد.
وی بیان داشت: تلاش شود؛ علاوه بر میز ثابت مستقر در دستگاههای اجرایی، میز خدمت در مرکز استان و شهرستان ها حداقل هر ماه یکبار نیز در محل مساجد به عنوان پایگاههای دینی و دفاع از ارزشهای انقلاب و نظام با اولویت مصلاها به ویژه در روز جمعه که مردم در نماز جمعه حضور دارند، تشکیل شود.
استاندار تصریح کرد: افراد مستقر در میز خدمت برای پاسخگویی به مطالبات مردم؛ شخص مدیرکل، معاون و یا افراد مطلع، ثابت و دارای اختیار کافی باشند.
انسیه قیاسی مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری نیز در این نشست گفت: از تعداد ۵۳ دستگاه که مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ ۱۷ دستگاه به میز خدمت حضوری و الکترونیکی مجهز بودند، تعداد ۱۵ دستگاه فقط میز خدمت حضوری داشتند و ۲۰ دستگاه نیز میز خدمت نداشتند.
وی گفت: از میان ۱۷ دستگاه دارای میز خدمت؛ ادارات بهزیستی، شرکت شهرک های صنعتی، بیمه سلامت و شرکت گاز شرایط مناسب تر و عملکرد بهتری داشته اند.