برای ارتقای تولیدات بخش کشاورزی، امسال قیمت کود شیمیایی، ۴۵ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری کودهای شیمیایی پتاسه و فسفاته با میانگین کاهش قیمت ۴۵ درصدی در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۹۰
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، شریف ملاشاهی جوان با اشاره به اهمیت کود شیمیایی در افزایش کمی و کیفی تولید محصولات زراعی و باغی افزود: با افزایش قیمت کودهای پایه در سنوات گذشته، کشاورزان استان از مصرف کود استقبال نکرده و این امر در دستور کار وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم قرار گرفت و خوشبختانه به نتيجه رسید.

وی در خصوص کاهش قیمت کودهای شیمیایی پتاسه و فسفاته تصریح کرد: کاهش ٣٠ تا ۵۶ درصدی قیمت کود شیمیایی اعلام شده که بطور میانگین میزان کاهش قیمت ۴۵ درصد را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان اظهار امیدواری کرد این کاهش قیمت کود شیمیایی مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و موجبات افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان را فراهم نماید.

این مسئول اظهار داشت: برای کشت پاییزه سال ١۴٠٠، بیش از ٢۴ هزار و ٩۴٧ تن انواع کود شیمیایی یارانه ای تأمین و از طریق کارگزاران بخش خصوصی و اتحادیه های تعاون روستایی در اختیار کشاورزان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار