خبرهای داغ:
امیر سرتیپ دوم مرادبکی:

شهدا سند و گواه روشن اقتدار و سلحشوری ملت بزرگ ایران هستند

همدان-فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان گفت: شهدا سند و گواه روشن اقتدار، جوانمردی و سلحشوری ملت بزرگ ایران هستند.
کد خبر: ۹۴۲۶۳۱۴
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ دوم پرویز مرادبکی صبح امروز در آئین روز ارتش که در میدان باباطاهر همدان برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتش و گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: شهدا سند و گواه روشن اقتدار، جوانمردی و سلحشوری ملت بزرگ ایران هستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام (ره) شخصیتی الهی بود که توانست با انفاس قدسی و راهبری پیامبرگونه خود مکتب اهل بیت(ع) را دوباره در ایران اسلامی زنده کند، عنوان کرد: در این مکتب شهدا درس عشق شهادت ایثار و شهامت را مشق کردند.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان یادآور شد: روز ۲۹ فروردین ماه بنابر تدابیری، امام خمینی (ره) در سال ۵۸ با توجه به هجمه‌های زیادی که علیه و در راستای انحلال ارتش بود با توجه به درک و شناختی که از ارتش و بدنه ارتش داشت این روز را به نام ارتش نامید و فرمود «ارتش، ارتش اسلامی است و هر کس با ارتش مقابله کند یا اسلام مقابله کرده است».

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) حامی اول ارتش بودند و همین امر باعث شد ارتش بماند و در کنار سایر نیروهای مسلح اقدامات جدی برای فرایند و تثبیت پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از خود نشان دهد، با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب گفت: ارتش در تاریخ ۱۹ بهمن یک اقدام شجاعانه و حرکت بزرگی را انجام داد که باعث شد انقلاب تسریع شود.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با تاکید بر اینکه اقدامات ارتش بعد از انقلاب و دوشادوش با سپاه پاسداران و سایر نیروهای انتظامی و امنیتی در شهرهای آذربایجان و کردستان مثال زدنی است و شهدایی مانند شهید نوژه را تقدیم کرد، تصریح کرد: بعد از انقلاب چون دشمن از ترورها ناامید شده بود جنگ را با کمک ۳۵ کشور بر ما تحمیل کردند که ارتش در هوا و زمین نقش آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه ارتش در عملیات‌هایی مانند بیت المقدس، طریق القدس و فتح المبین حضور داشت و در این راه ۴۸ هزار شهید فدای انقلاب و کشور کرده است، عنوان کرد: ارتش در تاریخ ۲۹ فروردین ۵۸ عهدی با امام خمینی (ره) بست که این عهد تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا می‌کند.

مرادبکی در تشریح اقدامات ارتش ادامه داد: ارتش بعد از جنگ در حوزه سازندگی و مردم یاری نقش اساسی را ایفا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتش در انواع رویدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله‌ در کنار مردم حضور داشت چراکه شعار و ماموریت او «ارتش فدای ملت است»، بیان کرد: ارتش همیشه در کنار سایر نیروها حضور داشته و خود را نشان داده است.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدد حضور فرمانده کل قوا و کسب تجربه در اوج اقتدار و قدرت قرار دارد، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت ادوات و تجهیزات نظامی دیگر خودکفا است و کاری به بیرون از کشور نداریم و روی پای خود ایستاده است.

وی با بیان اینکه امروز نیروی زمینی قهرمان ما در مرزهای شمال شرق و غرب ما حضور دارد و توانسته امنیت پایدار را برقرار کند، تصریح کرد: امروز پدافند ما با چشمانی بیدار و با ساخت رادار شبانه روز در حال رصد کشور است.

مرادبکی با بیان اینکه امروز نیروی هوایی با ساخت انواع جنگنده‌های صاعقه و کوثر فضای کشور را برای سایرین ناامن و امنیت پایدار را برای کشور فراهم کرده است،‌ ادامه داد: امروز نیروی دریایی ما با ساخت ناوشکن جماران گذر از دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها در حیاط خلوت رژیم صهیونسیتی و آمریکا حضور پیدا می‌کنند و اقتدار ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح ما دارای اقتدار بالایی هستند، عنوان کرد: این قدرت اقتدار نیروهای مسلح کشور تنها برای دفاع و ایجاد امنیت و آرامش در منطقه و دفاع از مظلوم است نه برای مظلوم‌کشی و کودک‌کشی.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با تاکید بر اینکه در مرام ایرانی و ارتش جمهوری اسلامی کودک‌کشی و مظلوم کشی وجود ندارد، تأکید کرد: ما از مظلوم حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط کرونا رژه خودرویی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پیام مراسم رژه خودرویی و بزرگداشت روز ارتش این است که ما برای دوستان خود صلح و آشتی می‌خواهیم و به دشمنان اعلام می‌کنیم اگر کوچک‌ترین اقدامی علیه امنیت کشور ما داشته باشند ما بالاترین سطح بر علیه آن اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات