خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

رضایت فرماندهی کل قوا از ارتش، سرمایه بسیار بزرگی است

استاندار خراسان جنوبی: ارتش به لطف خداوند و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در اوج قدرت قرار دارد و نیرویی در تراز انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۲۶۳۵۶
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی خاطرنشان کرد: رشادت ها، جانفشانی‌ها و شجاعت‌های ارتش در ۴۰ سال گذشته قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: امروز زمانی که ناو‌های ارتش در آب‌های آزاد دنیا می‌گذرد، پیام آور صلح، آرامش و امنیت برای کل جهان است.

استاندار با تأکید بر این که روز ارتش از دوراندیشی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به یادگار مانده، گفت: حضرت امام (ره) در ۲۶ فروردین ۵۸ در یک پیام تاریخی، رسماً رضایت خود را از ارتش اعلام کردند و این حمایت‌ها در طول ۸ سال دفاع مقدس هم ادامه داشت.

وی افزود: امام راحل (ره) ۴۷ روز قبل از ارتحال ملکوتی خود یعنی در ۲۸ فروردین ۶۸، در آخرین پیام تاریخی خود، با تجلیل از ارتش، مدال افتخار و رضایت را بر سینه ارتش نصب نمودند.

قناعت، نقش ارتش در توقف نیرو‌های بعثی طی روز‌های آغاز جنگ تحمیلی را ستودنی خواند و اظهار داشت: با وجود اینکه هنوز ارتش ما انسجام و همبستگی مناسبی در آن زمان نداشت و در رأس هم، خیانت‌های بنی‌صدر به عنوان فرمانده جنگ، انرژی و توان ارتش را گرفته بود، ارتش جمهوری اسلامی، نقشی کلیدی و محوری در جنگ داشت.

وی افزود: تجهیزات، تخصص و سازمان ارتش توانست در جنگ مقابل ارتش بعثی دوام بیاورد و نکته قابل توجه این که ارتش، قبل از جنگ تحمیلی هم اولین یگانی بود که به مصاف با خیزش ضد انقلاب و حرکت‌های مسلحانه در کشور برخاست.

استاندار با اشاره به این که زمانی که حضرت امام (ره) شهید صیاد شیرازی را به فرماندهی نیروی زمینی منصوب کردند، این شهید عزیز مشغول آزادسازی بوکان بود، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در جریان جنگ تحمیلی، نیرو‌هایی همچون صیاد شیرازی ها، فکوری‌ها، بابایی‌ها، نامجوها، کشوری ها، شیرودی‌ها و دوران‌ها را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد و این افتخار همواره بر تارک ارتش همیشه پیروز و قهرمان ایران می‌درخشد.

قناعت با بیان این که روز ارتش، روز نمایش قدرت ملت ایران است، متذکر شد: اقتدار ارتش، باعث و عامل بازدارندگی در برابر دشمنان شده است.

وی با تأکید بر این که ارتش امروز در بخش ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیست، ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی، امن‌ترین آسمان، زمین و دریا را برای کشور ایجاد کرده و افتخار دارد که با تقدیم ۵۸ هزار شهید، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری نموده است.

وی افزود: ارتش در کنار مردم کشور، مأموریت‌های امداد و نجات را نیز انجام می‌دهد و در کرونا، سیل، زلزله، بحران‌ها و حوادث طبیعی همواره در کنار مردم بوده و هست و با این قبیل فعالیت ها، ارتش به واقع فدای ملت شده است.

استاندار با بیان این که دشمنان در سست کردن پیوند ناگسستنی ارتش با رهبری و مردم توفیقی نداشته اند، تصریح نمود: ارتش و سپاه که به عنوان دو بازوی دفاعی کشور در کنار هم با وحدت و یکپارچگی از کیان این کشور به خوبی حفاظت و صیانت می‌کنند، در دوران دفاع مقدس هم در کنار هم بودند و با ادغام در یکدیگر برخی عملیات‌ها مثل بدر و فتح‌المبین را با هم انجام می‌دادند.

قناعت با تأکید بر این که درخصوص این رشادت‌ها و جانفشانی‌های ارتش و سپاه کمتر کار شده، متذکر شد: امروز دوباره شبیه دوران دفاع مقدس، ارتش و سپاه در کنار هم از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند و قدرت ارتش و سپاه مانع رویارویی نظامی دشمنان شده است.

وی با اشاره به تدبیرفرماندهی کل قوا بر هم‌افزایی بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش و سپاه، خاطرنشان کرد: این هم‌افزایی و ارتباط تخصصی تنگاتنگ، باعث شده هم تکنیک و هم تاکتیک در نیرو‌های ارتش و سپاه، رشد قابل توجه و فزاینده‌ای پیدا کند.

وی گفت: بر اساس آخرین رده بندی‌های صورت گرفته در بهار ۱۴۰۱ در بین ارتش‌های جهان، ارتش جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هفتم دنیا قرار دارد و این در حالی است که خیلی از کشور‌های برخوردار دنیا در رتبه‌های بعدی می‌باشند.

استاندار تأکید نمود: ارتش مقتدر ما افتخار دارد که به هیچ کشور وابسته نیست و هیچ وابسته نظامی و مستشاری مانند زمان طاغوت در ارتش ایران فعالیت ندارد.


قناعت با اشاره به بیانات رهبری درخصوص توفیقات ارتش، اظهار داشت: گفت: ارتش نگاه به آینده دارد و تهدیدات آینده را به‌خوبی می‌شناسد و رصد می‌کند و خوشبختانه برای انجام مأموریت‌های خود صد درصد آماده است.

وی افزود: ارتش به لطف خداوند و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اوج قدرت قرار دارد و نیرویی در تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ارتش غیور کشورمان با پشتوانه حمایت‌های مردمی، شجاعانه از وجب به وجب خاک این مملکت دفاع و صیانت کرده و خواهد کرد.

استاندار با تأکید بر این که ارتش، همیشه در خط مقدم کمک و مساعدت به مردم عزیز کشورمان در تمام صحنه‌ها حضور داشته، گفت: ارتش در این برهه، ایمان را سرلوحه کار خود قرار داده و در زمره قوی‌ترین ارتش‌های ایمانی دنیاست.

قناعت متذکر شد: مهمترین وجه تمایز ارتش ولایی ایران با ارتش‌های دنیا، این است که در نهایت جزئی از دریای بیکران این ملت می‌باشد.

وی، محبوبیت در بین مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی ارتش عنوان کرد و تصریح نمود: روز ۲۹ فروردین، بهانه‌ای است تا از روحیه فداکاری همه نیروی‌های مسلح به ویژه غیورمردان ارتشی قدردانی داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار