خبرهای داغ:
با حضور سردار سلیمانی؛

برنامه جامع تولید و نظام ارتقای بهره وری در دو بخش کشاورزی و دامپروری رونمایی شد

برنامه ملی راهبردی و عملیاتی امنیت غذایی پایدار در کشور با ضریب های اکولوژی،اقتصادی و اجتماعی و رویکرد اشتغال محور با حضور سردار سلیمانی در قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۲۶۶۵۳
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه جامع تولید و نظام ارتقای بهره وری در دو بخش کشاورزی و دامپروری با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار تقی زاده مسئول بنیاد تعاون بسیج و دکتر جانسوز مسئول بسیج جامعه کشاورزی رونمایی شد.

سازمان بسیج جامعه کشاورزی در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب از سال ۹۲ در حوزه ایجاد منبع غذایی پایدار مطالعه و تحقیق کرده است البته چالش‌هایی که در حوزه کشاورزی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به چالش‌های تولید، بهره وری، فرسایش خاک و از همه مهمتر کمبود ورود دانش به این حوزه، اشاره کرد.

برنامه جامع تولید و نظام ارتقای بهره وری در دو بخش کشاورزی و دامپروری رونمایی شد

بسیج جامعه کشاورزی بر همین اساس اولین اقدام خود یعنی نوشتن برنامه جامع تولید و نظام ارتقای بهره وری در دو بخش کشاورزی و دامپروری برنامه ملی امنیت غذایی را طراحی کرده است.

برنامه امنیت ملی غذایی برنامه‌ای است که پایه و اساس آن مدیریت هوشمند سیستم غذایی کشور با رویکرد اشتغال محور است، در نگاه زنجیره محوری مدیریت هوشمند سیستم غذایی کشور را طراحی کردیم که بخشی از آن امروز در سازمان بسیج مستضعفین پیاده شده است مانند برنامه جهش تولید در عرصه کشاورزی و ارتقای بهره وری در تولید دام سبک، اما این برنامه با رویکرد‌هایی مختلفی مانند علم محوری، اشتغال محوری با رویکرد خود کفایی در محصولات کشاورزی راهبردی اساسی کشور.

ارسال نظرات