خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان:

طرح خانه‌دار کردن رزمندگان معسر از شاخص ترین برنامه های موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج است

سرهنگ علی خالقیان، معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان در دیدار با مهندس حبیب زاده مقدم، مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج گفت:طرح خانه‌دار کردن رزمندگان معسر از شاخص ترین برنامه های موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج است.
کد خبر: ۹۴۲۶۶۷۶
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

طرح خانه‌دار کردن رزمندگان معسر  از شاخص ترین برنامه های موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج است

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در ابتدای این جلسه که با حضور معاون طرح، توسعه و مطالعات اجتماعی، معاون طراحی و مهندسی و مدیر بازرسی موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسج و همچنین مدیر این موسسه در استان سمنان برگزار شد، جناب سرهنگ خالقیان ضمن تشکر و ابلاغ سلام فرمانده سپاه استان سمنان طرح خانه‌دار کردن رزمندگان معسر را از شاخص ترین برنامه های موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج خواند و ضمن اشاره به نامه حضرت صاحب الزمان (عج) خدمت به خلق را از والا ترین کارها خواند و اظهار داشت طرح خانه دار کردن رزمندگان معسر یک کار جهادی و اخروی است.
در ادامه جلسه مهندس کاشی، مدیر موسسه در استان سمنان به تشریح اقدامات انجام شده در استان سمنان پرداخت و اظهار داشت: تاکنون توانسته ایم موسسه مسکن وعمران اجتماعی بسیج را در سطح استان مطرح نموده و توانسته ایم موسسه را به دستگاه های محلی معرفی نماییم و امیدواریم بتوانیم ماموریت های موسسه در سطح استان را با پشتیبانی ستاد مرکزی و سپاه استان به نحو احسن به انجام برسانیم.
در ادامه مهندس مبین رهنی معاون طرح، توسعه و مطالعات اجتماعی موسسه ضمن خوش‌آمدگویی به ارائه سوابق و اقدامات موسسه در سالیان گذشته پرداخت و اظهار داشت: موسسه تامین مسکن بسیجیان از سال 1372 با دو ماموریت تامین زمین و ساخت مسکن برای بسیجیان سراسر کشور تاسیس شده است. وی در ادامه با اشاره به اقدامات موسسه در حادثه زلزله کرمانشاه در سال 1396 و ساخت 374 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله در این استان افزود این سابقه باعث شد تا موسسه در سال 1397 موسسه با رویکرد جدید با نام موسسه مسکن وعمران اجتماعی بسیج به کار خود ادامه دهد و ماموریت هایی در قالب اقدامات عام المنفعه به ماموریت های موسسه افزوده شود.وی ضمن اشاره به توان تخصصی، فنی و ماشین آلاتی موسسه خاطرنشان کرد: موسسه توانسته است تا کنون 115 شهر را در قالب 51012 قطعه زمین به مساحت کلی 1417 هکتار آماده سازی و در در اختیار بسیجیان سراسر کشور قرار دهد. وی افزود موسسه تاکنون 16305 واحد مسکونی به متراژ کلی 1700000 متر مربع را در قالب 252 تعاونی مسکن ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار داده است.
در ادامه مهندس حبیب زاده مقدم ضمن شرح برنامه های موسسه درسطح کشور و استان سمنان به شرح زیر عنوان نمودند:
بافت فرسوده یکی از اولویت های موسسه می‌باشد و موسسه حاضر است از پروژه هایی که توجیه فنی اقتصادی داشته باشد حمایت فنی، مهندسی و مالی کرده تا منجر به توانمند شدن اهالی و سازندگان بسیجی بومی گردد. وی در ادامه با اشاره به توان ماشین‌آلاتی موسسه اظهار داشت: موسسه آمادگی دارد در مناطقی که پروژه های عملیات خاکی و راهسازی اجرا می‌گردد، درصورت نیاز سپاه نواحی از ظرفیت مازاد ماشین آلات مقیم در منطقه بهره‌گیری نماید.
مهندس حبیب زاده مقدم در ادامه افزود: با توجه به جلسات برگزار شده میان بنیاد تعاون بسیج، وزارت راه و شهرسازی و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج توافقات لازم درخصوص  ایجاد شهرک های مسکونی و ساخت مجموعه های مسکونی در قالب نهضت ملی انجام شده در دست پیگیری و اقدام می‌باشد. همچنین با توجه به اینکه مقوله مسکن یکی از معضلات اصلی جامعه کنونی می‌باشد موسسه می‌تواند با مشارکت با نهادهای همسو در بحث ساخت مسکن ارزان، سریع و کیفی حضور موثر داشته باشد.
مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج با اشاره به طرح خانه دار کردن رزمندگان معسر اظهار داشت: یکی از برکاتی که طی چند سال اخیر شامل حال موسسه شده است همین طرح می‌باشد. وی افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده با مدیرعامل محترم بنیاد تعاون بسیج میزان یارانه اختصاص یافته در این خصوص از سوی بنیاد تعاون بسیج از مبلغ 200 میلیون ریال به مبلغ 300 میلیون ریال افزایش یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار