استاندار ایلام:

اهتمام مدیران به ترویج فرهنگ نماز، ویژگی حکمرانی اسلامی است/ تلاش برای توسعه فرهنگ نماز، ملاک ارزیابی مدیران است

بهرام نیا با بیان اینکه همه نسبت به تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز مسئول هستند، گفت: از همه دستگاه ها انتظار می رود که به عنوان یک وظیفه در راستای اقامه نماز در ادارات کوشا باشند.
کد خبر: ۹۴۲۶۸۳۹
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،استاندار ایلام، صبح امروز(۳۱ فروردین) در جلسه ستاد اقامه نماز استان ایلام، اظهار کرد:  قرآن کریم در ۸۲ مورد به اقامه نماز اشاره کرده است و  بر این اساس بر همه ما تکلیف است که در  راستای اقامه و ترویج نماز گام برداریم.

« حسن بهرام نیا» با اشاره به اینکه انسان باید در برابر نعمت های خدا شاکر باشد و جلوه این تقدیر و تشکر نماز است، ابراز کرد: نماز هم محکم و هم آثار تربیتی،  اجتماعی و فرهنگی دارد و نماز نماد حضور خداوند در قلب انسان ها است، اقامه صحیح نماز انسان را از گناه باز می دارد، نظم و انظباط را انسان می آموزد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های حکمرانی نظام اسلامی اهتمام مدیران به اقامه نماز است، یادآور شد: خوشبختانه  در کشور و نظام اسلام ما با تدبیر و  همت مقام معظم رهبری، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی شاهد حرکت مضاعف در حوزه توسعه و ترویج و فرهنگ نماز هستند.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تاثیر مثبت اجتماعی نماز بسیار قابل توجه  و حائز اهمیت است، ابراز کرد: باید مسئولان و مردم به این رکن مهم عبادی توجه ویژه ای داشته باشند، بسیاری از آسیب های جتماعی در جامعه از بی توجهی به نماز و رویکردهای اسلامی  نشات می گیرد و توجه به نماز انسان را از بسیاری از مخاطرات بیمه می کند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه همه  نسبت به تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز مسئول هستند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط بایستی با ابزارهای متنوع در اختیار در حوزه ترویج فرهنگ نماز تلاش کنند به ویژه آموزش و پرورش که جامعه مخاطب بسیاری زیادی دارد و باید در راستای تبیین فرهنگ نماز تلاش کرد.

وی با بیان اینکه از همه دستگاه ها انتظار می رود که به عنوان یک وظیفه در راستای اقامه نماز در ادارات کوشا باشند، یادآور شد: فضاسازی مناسب و  فراهم کردن نمازخانه برای اقامه نماز از رسالت ها و وظایف مدیران است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه از شاخص های ارزیابی مدیران ایجاد امکان مناسب برای اقامه نماز است، گفت:  فرمانداران شهرستان ها جلسات اقامه نماز را در سطح شهرستان ها با حضور ادارات برگزار کنند و در راستای ترویج فرهنگ نورانی نماز اقدامات لازم را انجام دهند.

بهرام نیا بر تاکید بر نهادینه کردن اقامه نماز  در بین دانش آموزان، تصریح کرد: مساجد از مکان های مقدس است که توسط مردم ساخته و اداره می شود اما دولت و مجموعه استان هم تلاش می کند که در حد توان کمک های لازم را در زمینه ساخت مسجد داشته باشد و باید تلاش کرد که مساجد پر رونق باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار