برگزاری جشن روزه اولی‌ها در لالجین

بهار-جشن روزه اولی ها که ویژه پسران و دختران و با هدف تشویق، آشنایی وانس هر چه بیشتر آنان با مسائل واحکام روزه و ماه مبارک رمضان در فضایی شاد وخاطره انگیز و با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۷۰۹۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، جشن روزه اولی‌ها ویژه پسران و دختران با هدف تشویق، آشنایی و انس هر چه بیشتر آنان با مسائل واحکام روزه و ماه مبارک رمضان در فضایی معنوی و خاطره انگیز و با اجرای برنامه‌های متنوع در شهر لالجین برگزار شد.

امام جمعه لالجین در این مراسم ضمن تقدیر از مجمع طلاب و روحانیون لالجین و همکاری آموزش و پرورش گفت: این همدلی و هم افزایی که هر کس نگاه می‌کند، قابل تحسین است.

حجت‌الاسلام محققی با اشاره به نکته‌ای در خصوص نام «دبستان» در آموزش و پرورش گفت: این نام نشان از حکمت قدیمی‌ها بوده که البته یک حرفش حذف شده و ما را از آن آرمان اصلی کمی عقب انداخته، آن کلمه «ادبستان» است، ادب باید در آموزش و پرورش حرف اول را بزند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره سه دوره هفت ساله دانش‌آموز، فرصت ادب را در این دوره حساس مغتنم شمرد.

امام جمعه لالجین در ادامه اظهار کرد:  ماه رمضان فرصتی برای مدیریت زندگی است و ادب حرف اول را می‌زند که باید در ماه‌های دیگر زندگی نیز پیاده‌ کنیم که اجرای این مهم در ارتباط با زندگی، خانواده، جامعه و در اصل در ارتباط با خداوند است.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور ۲۱۰ دانش‌آموز روزه اولی و با همکاری آموزش و پرورش منطقه و مجمع طلاب و روحانیون لالجین به مدت ۲ روز در آموزشگاه آیت الله کاشانی لالجین برگزار شد.

برگزاری جشن روزه اولی‌ها در لالجین

برگزاری جشن روزه اولی‌ها در لالجین

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار