یادداشت|

ولادت در کعبه و شهادت در مسجد زیباترین سعادت امیرالمونین(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین کاووس عطایی به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) در یادداشتی آورده است: حضرت دارای ویژگی های ممتازی است که در احدی یافت نمی شود؛ولادت در کعبه و شهادت در مسجد یکی از آنها و زیباترین سعادت است.
کد خبر: ۹۴۲۷۳۰۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین کاووس عطایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع)  به مناسبت شب های قدر و ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) در یادداشتی آورده است: حضرت علی(ع) اولین شخصی بودند که به حضرت رسول(ص) ایمان آوردند. بعد از وفات پیامبر(ص) ۲۵ سال به خاطر مصلحت مسلمین صبر کردند، سرانجام در سال ۳۵ هجری بر منصب خلافت نشستند، در سحرگاه ۱۹ رمضان سال ۴۰ هجری مجروح شدند و در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری به شهادت رسیدند.

حضرت دارای ویژگی های ممتازی است که در احدی یافت نمی شود؛ از جمله: زیباترین نام که مشتق از نام خدا، عالی است. ولادتش در خانه خدا زیباترین ولادت، ایمان آوردنش به حضرت رسول(ص) زیباترین ایمان، ایثارش در شب لیله المبیت زیباترین ایثار، شمشیر زدنش در جنگ احد برای رضای خدا و کشتن عمر ابن عبدود زیباترین اخلاص، بیهوش شدنش هنگام عبادت در بین نخلستان ها زیباترین عبادت، تربیت فرزندانی چون حسن و حسین علیه السلام و زینب سلام الله علیها زیباترین مربی و متربی، انتخاب حضرت زهرا سلام الله علیها به همسری زیباترین انتخاب، سخنانش در نهج البلاغه زیباترین سخنان، مواجه با برادرش عقیل زمانیکه سهم خودش از بیت المال را زودتر از موعد درخواست کرد زیباترین ترجیح خدا برغیرخدا، به دوش کشیدن آذوقه فرزندان  خانمی که همسرش در یکی از جنگ ها در رکاب حضرت شده بود و از تنهایی در کوچه آه و ناله می کردند زیباترین رسیدگی به ایتام و مستمندان، ولادتش در کعبه و شهادتش در مسجد زیباترین سعادت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار