خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:
همدان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و حیات بشری است، گفت: امروز اگر می‌خواهیم از خاتمیت دین اسلام دفاع کنیم باید محکم بایستیم.
کد خبر: ۹۴۲۷۳۶۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدهادی نظیری در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای همدان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: دوستان حضرت علی (ع)، 6 خصوصیت دارند؛ اصحاب حضرت علی (ع) قرآن را تلاوت می‌کردند و به معارف آن پی می‌بردند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و حیات بشری است، گفت: امروز اگر می‌خواهیم از خاتمیت دین اسلام دفاع کنیم باید محکم بایستیم که قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی، کتاب درس زندگی برای سعادت دنیا و آخرت بشر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه قرآن کتابی است که باید معارف اسلام از درون آن برای اداره جامعه استخراج شود، عنوان کرد: امروز اسلام داعیه اداره جامعه را دارد و این معارف باید به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام دینی است که آنچه را مورد نیاز ساخت جامعه بشر است، ارائه کرده است، ابراز کرد: خصوصیت دیگر یاران حضرت علی (ع) این است که واجبات الهی را در جامعه اقامه و پیاده می‌کنند.

نظیری با بیان اینکه آیا ما توانسته‌ایم واجبات الهی از جمله رعایت بیت المال، عدالت، پرداخت زکات و.. را داشته باشیم، تاکید کرد: خصوصیت سوم و چهارم یاران حضرت (علی) این است که سنت‌های الهی را در جامعه اجرا و با بدعت مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه خصوصیت دیگر یاران حضرت علی (ع) اجابت دعوت او است، تصریح کرد: یاران حضرت علی (ع) با تک تک سلول‌های بدن خود به حضرت علی (ع) ایمان و باور داشتند، وقتی این باور در وجود آنها ایجاد شد از حضرت علی (ع) تبعیت می‌کنند و در فضای جامعه دنبال او حرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) و عرض ارادت وی به سلمان ادامه داد: امام صادق (ع) برای آمرزش سلمان درخواست رحمت می‌کرد و می‌گفت سلمان در پله دهم ایمان بود و از خود اراده‌ای نداشت و نفس خود را به خواسته حضرت علی (ع) ایثار کرده بود که ویژگی بارز او بود.

وی با بیان اینکه سلمان تمام رفتار و سکنات خود را با امیرالمومنین (ع) تطبیق می‌داد، گفت: اگر انسان تلاش کند اراده خود را به اراده امامش گره بزند یکی از سلول‌های بنیادین معارف دین است و لازمه آن این است که اراده امامش را بشناسد که همان ولایت‌پذیری است که کار سختی است، معرف و فهم نگاه امام را می‌خواهد.

نظیری خاطرنشان کرد: تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) یک قدم مانده که باید تلاش کنیم این پرچم را به صاحب اصلی آن برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات