مسئول تعلیم و تربیت سپاه محلات:

خودسازی مهم ترین ویژگی ماه مبارک رمضان است

حجت الاسلام وفایی نژاد گفت:استمرار ارتباط با قرآن ، نماز اول وقت و تفکر در نعمت های بی شمار خداوند باعث جلوگیری از غفلت می شود و انسان را همیشه در محضر عنایات پروردگار قرار می دهد .
کد خبر: ۹۴۲۷۵۵۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

حجت الاسلام کاوه وفایی نژاد مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه محلات در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت : اهمیت ماه مبارک رمضان در احادیث و روایات ، بسیار زیاد است اما شاید مهم ترین ویژگی این ماه مبارک ، (( خودسازی )) باشد و خودسازی نیز وجه دیگری از همان تربیت و تعالی فردی و روحی است که هر فرد روزه دار در این ماه شریف به دست می آورد .

مسئول تعلیم و تربیت سپاه محلات ، سه عامل اساسی را باعث تربیت دینی و رشد معنوی در ماه مبارک رمضان دانست و گفت:اولین عامل ، تقویت اراده است . وقتی انسان روزه دار با ریاضت و بالا بردن قدرت کنترل ، حتی از امور حلال اجتناب ورزد ، اراده اش برای مخالفت با محارم الهی تقویت می شود .

وی تهذیب نفس و افزودن بر فضایل اخلاقی و کم کردن رذائل را عامل دوم در تربیت دینی دانست و گفت:ارتباط با خدا در قالب ادعیه ، نماز جماعت و انس با قرآن را سومّین عامل مهم و اساسی در تربیت دینی و رشد معنوی در ماه مبارک رمضان بر شمرد .

حجت الاسلام وفایی نژاد در بخش دیگری از این مصاحبه به برنامه های معاونت تعلیم و تربیت در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : ایجاد انس با قرآن کریم در قالب حلقات قرآنی ، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن و کلاس های اخلاق در سطح ناحیه مقاومت و نیز پایگاه های بسیج شهر محلات ، و بهره گیری از اساتید خبره و کارشناسان مذهبی در همین راستا از جمله فعالیت ها در طول ماه مبارک رمضان بوده است که با همکاری معاونت عقیدتی سیاسی سپاه محلات انجام شده است .

وی در پاسخ به این سوال که راه حفظ صفا و معنویت ماه مبارک رمضان هنگام خروج از این ماه چیست ؟ بیان داشت : استمرار ارتباط با قرآن ، نماز اول وقت و تفکر در نعمت های بی شمار خداوند باعث جلوگیری از غفلت می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار