احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور در دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
سعیدی در دیدار با دکتر قاضی زاده هاشمی که در استقبال از کنگره ده هزار شهید جامعه عشایر کشور برگزار شده بود گفت: حمایت های معیشتی و اقتصادی و آموزشی و... نباید ما را از اصل موضوع یعنی تبیین سیره شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت غافل کند.
کد خبر: ۹۴۲۷۷۸۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج، سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور در استقبال از کنگره ده هزار شهید جامعه عشایر کشور با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دیدار کرد.

مسئول بسیج عشایری کشور در این دیدار گفت: کنگره ده هزار شهید جامعه عشایر، اولین کنگره ای است که در کشور به نام عشایر و شهادی عشایر اجرا خواهد شد.

وی افزود بر اساس مطالعاتی که در منویات مقام معظم رهبری داشتیم، یکی از مطالبات اصلی ایشان مساله محوری در کنگره ها بود و اینکه کنگره یک مساله ای را حل کند. لذا کنگره شهدای عشایر به سه رویکرد از سال 98 کلید خورد.

سعیدی گفت: رویکرد های اصلی کنگره، رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی و وحدت اقوام بود که در راستای هر یک از این رویکرد ها اقدامات ارزنده های انجام شده است.

سعیدی با تشریح رویکرد فرهنگی گفت در این راستا اقداماتی نظیر تکمیل بانک اطلاعاتی شهدای عشایر، چاپ کتاب نقش عشایر مناطق مختلف در دفاع مقدس، راه اندازی سایت شهدای ایل و برگزاری یادواره های استانی انجام شده است.

سعیدی افزود رویکرد دوم کنگره، رویکرد محرومیت زدایی و خدمات رسانی به جامعه عشایر بود که در این راستا اقدامات بسیار گسترده ای انجام شد که نمونه های آن را می توان به توزیع بیش از 180.000 بسته معیشتی در بین نیازمندان و ذبح بیش از 17.000 راس دام سبک و 165 راس دام سنگین تحت پویش نذر قربانی، مرمت چشمه ها و ایلراه ها و صد ها اقدام دیگر اشاره کرد.

سعیدی با اشاره به وضعیت خالص عشایر و لزوم تقویت وحدت اقوام در بین عشایر و برنامه ریزی دشمن برای ایجاد تفرقه در بین عشایر گفت: رویکرد سوم کنگره بر هیمن مبنا وحدت اقوام و مذاهب تعریف شد و به نام و یاد شهدای عشایر، از مناطق مختلف که بین طوایف عشایری وجود داشت مرتفع گردید.

سعیدی با اشاره به لزوم جهاد تبیین که مدنظر رهبر معظم انقلاب است گفت، یکی از ارکان جهاد تبیین، تبیین سیره شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است و پرداختن به حمایت های آموزشی، معیشتی و اقتصادی جهادگران، ما را نباید از این مسئولیت اصلی غافل کند.

دکتر قاضی زاده هاشمی نیز ضمن تشکر از زحمات و اقدامات انجام شده سازمان بسیج عشایری در خدمت رسانی به عشایر گفت: احمدالله اقدامات ارزنده در استقبال از کنگره شهدای عشایر انجام شده است، انشالله با استمرار این اقدامات بتوانیم به خانواده شهدای عشایر خدمات مطلوب تری برسانیم.

وی با اشاره لزوم تعامل سازمان های مرتبط گفت: تمامی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور، آمادگی کامل دارند تا با برگزاری جلسات تعاملی از ظرفیت های طرفیت جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن کنگره استفاده نمایند.

 

ارسال نظرات