دیدار با خانواده‌های شهید روحانی در زاهدان

با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به منظور برگزاری اجلاسیه شهدا روحانی شامگاه، ۵ اردیبهشت ماه از سه خانواده شهید روحانی در زاهدان دیدار و دلجویی شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۰۴۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم بامری، مسئول سازمان بسیج طلاب‌ و امور‌ روحانیون سپاه‌ سلمان‌ استان سیستان‌وبلوچستان گفت: شامگاه ۵ اردیبهشت ماه، مسئولان سپاه سلمان، نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مدیران استان با خانواده سه شهید روحانی در زاهدان، دیدار و دلجویی کردند.

وی افزود: باتوجه به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهیدروحانی در ۴ خردادماه سال‌جاری، دومین اجلاسیه شهدای روحانی استان را در ۱۹ اردیبهشت به صورت استانی در شهرستان زاهدان برگزار خواهیم کرد.

بامری بیان کرد: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی برای برگزاری دومین اجلاسیه استانی ۴۹‌ شهید روحانی‌ استان‌ و دعوت‌ از‌ خانواده‌ معظم‌ شهدا روحانی، با خانواده‌ معظم شهدا روحانی (شهیدان‌ عبدالحسین‌ بیات‌ معنوی، محمدحسین‌ بیات‌ معنوی، علی مزاری، حسین بندهی سرحدی) دیدار شد.

این مسئول بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان تعداد ۴۹ شهید روحانی و ۵۰ روحانی جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از تعداد ۴۹ شهید روحانی۳۷ شهید در داخل استان و ۱۲ شهید خارج از استان تدفین شده اند.

بامری افزود: از این تعداد از شهدا روحانی استان، ۳۲ شهید در دوران دفاع مقدس، ۱۵ شهید ترور، ۱ شهید حین ماموریت، یک شهید مدافع سلامت هستند.

این مسئول آشنایی مردم و طلاب جوان با رشادت‌ها، دلاوری‌ها، ایثار، جانفشانی و از خود گذشتگی طلاب و روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی و عرصه مختلف خدمت از جمله کرونا، سیل، زلزله را از دیگر اهداف اجلاسیه ۴۹ شهید روحانی سیستان‌وبلوچستان برشمرد.

ارسال نظرات