خبرهای داغ:

امر به معروف و نهی از منکر ، تنها راه رستگاری است

حجت الاسلام آلوستانی در گردهمایی مصون سازی فرهنگی در سپاه شهرستان بجنورد گفت؛ تنها راه فلاح و رستگاری ملت های مسلمان ، امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۸۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ گردهمایی مصون سازی فرهنگی با محوریت امربه معروف و نهی از منکر امروز ( ۷اردیبهشت ماه) در سپاه شهرستان بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام آلوستانی " عضو مجمع عالی مفسران قرآن کریم استان قم" در این گردهمایی ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز قدس و تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه گفت ؛ تنها راه فلاح و رستگاری ملت های مسلمان ، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی علت اصلی عدم تاثیرگذاری امربه معروف و نهی از منکر در جامعه و سستی مردم در انجام ابن فریضه مهم را نبود اخلاص در عمل دانست و افزود ؛ مردم ایران اسلامی ، در دین دوستی و در اعتقاد به مسائل دینی ضعیف نشده اند، بلکه عدم اخلاص در عمل ماست که باعث عدم تاثیرگذاری و بی تفاوتی مردم به فریضه فراموش شده امربه معروف و نهی از منکر شده است.

عضو مجمع عالی مفسران قرآن کریم در استان قم اضافه کرد ؛ امام حسین (ع) برای احیاء امربه معروف و نهی از منکر از هرآنچه که داشت، گذشت و با اخلاص و توکل بر خداوند متعال، در صحرای کربلا حاضر و واقعه عاشورا را رقم زد تا دین اسلام استوار بماند.

وی به فداکاری های سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت؛ سردار شهید سلیمانی با اخلاص در میادین جهاد و دفاع حضور داشت و این بود رمز موفقیت و رستگاری این مرد بزرگ که در مراسم تشییع پیکر پاک ایشان میلیون ها نفر حاضر و برای او اشک ریختند.

حجت الاسلام آلوستانی اظهار کرد ؛ اخلاص یعنی هرآنچه برای خود می پسندی ، برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود دوست نمی داری ، برای دیگران هم دوست مدار ، و رمز تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر این است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار