منوچهر متکی در جمع مردم روزه دار کرمان گفت:

ضرب آهنگ مبارزان فلسطینی در کرانه باختری نوید بخش تحول در سرزمین فلسطین است

وزیر اسبق امور خارجه گفت:ضرب آهنگ امسال مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی نوید بخش تحول در سرزمین فلسطین است.
کد خبر: ۹۴۲۸۸۱۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه ایران در اجتماع پایانی روز قدس در مصلی امام علی علیه السلام  اظهار کرد: امروز تحت تأثیر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس قرار گرفتم  تشکر می کنم از مردمی که‌ همیشه ولی نعمت و پیشگام و پشتیبان امام بودند مردم کار خود را تمام کردند  و الان نوبت مسئولان است

متکی افزود: امروزمردم آمدند تا تصویر سیاسی جهان را به تصویر بکشند روز قدس  روز بین المللی شدن انقلاب اسلامی  است

وی اظهار کرد: امام در یک راهبرد صحیح و سیاست هوشمندانه روز قدس را روز اسلام و وحدت مسلمین و مولد مقاومت و روز یک مبارزه جدی با یک غده سرطانی و یک رژیم جعلی در منطقه و قلب جهان اسلام اعلام کردند.

متکی ادامه داد: از 1948 تا 1979 کشتار و تبعید و اخراج فلسطینی ها را بوجود آوردند برای اینکه خودشان را جا بیندازند اما جنگ رمضان و جنگ اعراب و اسراییل و شکل گیری مبارزین فلسطینی نشان دهنده این است این رژیم مشروعیت پیدا نکرد.

وی گفت: تا اینکه زلزله ای در منطقه بوجود آمد و این زلزله انقلاب اسلامی بود؛ می دانستند انقلاب اسلامی آغاز هویت سازی و مشروعیت بخشی جدید از فلسطینیان است

متکی تصریح کرد: در همان سال پیروزی انقلاب اسلامی، غربی ها به دست و ‌پا افتادند و کمپ دیوید را به وجود آوردند و فشاری که اعراب علیه ما ایجاد کردند و وزیر سوم خارجه مصر استعفا کرد اما دیدند هویت عدالت خواهی برآمده از ندای امام سمت و سوی اسلامی گرفت و‌ منشأ وحدت در منطقه برای فلسطین شد.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه طرح معامله قرن برای حل زیربنایی مسئله فلسطین قبل از تولد مُرد و فقط یک جلسه در بحرین برای معامله بزرگ قرن تشکیل شد؛ ادامه داد: اینکه 105 سال یک ایده ای محقق نشده است، علت را باید در درون او جست؛ یک ملتی را نمی شود نفی کرد!

وی با اشاره به اینکه امروز یهود با نفوذ در سرمایه داری جهانی و با طراحی های مختلف تلاش دارد بر عرصه جهانی اثرگذار باشد؛ اظهار کرد: رؤسای جمهور آمریکا باید متعهد می شدند که به این منطقه مقدس سازی شده اسراییل حمایت کنند اما آمریکا دوران افول را می گذراند و طبق بیانات مقام معظم رهبری طی بیست سال گذشته به هر چیزی که خواستند نتوانستند به آن برسند و چنین کشوری تنها حامی رژیم صهیونسیتی است.

متکی تصرح کرد : هویت بخشی به مقاومت مهمترین کاری بود که پیام امام و جانفشانی سربازان امام و باورمندان به راه امام در لبنان و یمن و عراق و ... ایجاد کردند و مقاومت امروز یک هویت جدید شد و جوانان ما سئوال می کنند چرا از فلسطین حمایت می کنیم؟ آمریکایی ها از هزاران کیلومتر آن طرف تر می آیند جغرافیای منطقه را ترسیم کنند؛ این جغرافیایی که آنها ترسیم می کنند در ضدیت با منافع و امنیت ما است.

وی با یادآوری این مسئله که هدف غایی داعش نابودی ایران بود و نگاه نافع و درست سردار دل ها این بود که آمریکا به دنبال ایجاد دو رژیم در عراق و افغانستان است که دو‌ ویژگی داشته باشد که هم متحد آمریکا و هم ضد ایران باشند؛ تصریح کرد: امروز در زادگاه شهید سلیمانی شهادت می دهم تدبیر و هوشمندی و برنامه ریزی و پیگیری جدی شهید سلیمانی موجب شود در عراق و افغانستان آمریکا نتواند نقشه‌اش را محقق کند و این یعنی اگر جمهوری اسلامی دست را پیش نگیرد پس می خورد و این تدبیر جمهوری اسلامی است.

 

متکی افزود: آمریکایی ها در اداره جهان مانده اند و امروز دیگر امر آنها در جهان مُطاع نیست و انقلاب اسلامی موفق شد یک صفحه شیشه ای و شفاف ایجاد کند و مواضع مستکبرانه و مزورانه قدرت ها که برای دنیا تصمیم می گرفتند، آشکار شود.

وزیر اسبق امور خارجه بیان کرد: اسراییل نه راه پیش و نه راه پس دارد و محکوم به گزینش یکی از دو راهکار است؛ یا راهکار سیاسی که جمهوری اسلامی بیش از 10 سال قبل در بیانات رهبری در اجلاس سران غیرمتعهدها مطرح کرد و آن برگزاری رفراندوم توسط ساکنین اصلی منطقه برگزار و رژیم را تعیین کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت محکوم به این هستند در برابر مقاومت خستگی ناپذیر و روز به روز در حال گسترشِ فلسطین ایستادگی کنند که نمی توانند.

متکی تحول جدید امسال را خیزش و جوشش سرزمین اشغالی در روز قدس دانست و با بیان اینکه ساکنین یکصدساله اینها بپاخاستند و دوباره مبارزه سنگ ها را آغاز کردند و تحول دوم این است مبارزان فلسطینی در کرانه باختری بپا خاستند.

وی تأکید کرد: باید ارتش ملت های مسلمان برای مقابله با رژیم صهیونیستی شکل بگیرند کاری که در مبارزه با داعش شد؛ آنها با با آوردن سرباز از بیش از 70 کشور جهان در سوریه و ما هم چند ملیتی با داعش در سوریه در عراق جنگیدیم و فایطمیون و زینبیون و علویون شکل گرفتند و امروز ارتش اسلامی و مردمی باید برای فلسطین شکل بگیرد.

وزیر اسبق امور خارجه خاطر نشان کرد: باید علیه سازش برخی سران کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی جرم انگاری شود و این مسئله در ادبیات مبارزان فلسطین باید وارد شود؛ ضرب آهنگ امسال مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی نوید بخش تحول در سرزمین فلسطین است.

 

ارسال نظرات