خبرهای داغ:
سومین جلسه محفل انس با قرآن کریم در پارک انقلاب شهر نورآباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۸۶۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سومین جلسه محفل انس با قرآن کریم در پارک انقلاب شهر نورآباد برگزار شد.
حجت الاسلام الهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ممسنی در این جلسه اظهار داشت: گاهی براساس محتوا و مسائل قرآنی ما مسائلی را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم و به نتایجی می رسیم که آن موضوع با برداشت شخصی،همراه خواهد بود،غافل از اینکه دچار سوء برداشت می شویم و ما را به گمراهی می کشاند.و اینجاست که لزوم ارسال پیامبران و امامان و بعد از آنها رجوع به علما و متخصصین دینی بهتر درک می شود.
الهی افزود:گاهی ما فکر میکنیم هر شخصی شهادتین را بر زبان بیاورد از مؤمنین است،غافل از اینکه این شخص در دایره رحمت الهی و ایمان به خدا قرار گرفته ولی نمی شود وی را مؤمن به حساب آورد.از دیدگاه قرآن مؤمن کسی است که علاوه بر مقید بودن به مسائل فردی ،در اعتقادات و دینداری دیگران هم تأثیر گذار باشد،مثل انجام فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر و اینکه نسبت به سرنوشت دیگران بی اعتنا نباشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ممسنی یادآور شد:در همین انقلاب ما مؤمن واقعی کسی است که موضع گیری هایش با اعتقادات فردیش یکی باشد. و فردی محافظه کار و بی اعتنا به رخ دادها و حوادث اطرافش نباشد.
وی اظهار داشت:آیا می شود کسانی که ادعای انقلابی گری زیادی داشتند و دارند در جریان فتنه سال های 1378 و 1388 ساکت باشند و هیچ گونه موضع گیری نه بر علیه فتنه گران و نه در دفاع از جبهه انقلاب داشته باشند،این محافظه کاران ترسو ،ضربه های جبران ناپذیری به اسلام و انقلاب می زنند.
الهی ادامه داد:وظیفه مؤمن واقعی نه تنها موضع گیری و حمایت از هم فکر و هم دین خود است بلکه دفاع از هر مظلومی با هر فکر ،اعتقاد و دینی در برابر ظلم ظالمان است.و این معنای حقیقی مؤمن بودن است،که نمونه بارز مؤمن واقعی نگرش و عملکرد مولا علی (ع) در حتک حرمت آن زن یهودی است آنجا که می فرماید:اگر مسلمانی این خبر را بفهمد و دق کند وبمیرد باز هم کم است.
الهی در پایان خاطر نشان کرد:مؤمن واقعی نسبت به مظلومین در سراسر دنیا بویژه جهان اسلام بی اعتنا نمی شود و جبهه گیری کرده و از مظلومین دفاع می کند و در این جمعه آخر ماه مبارک رمضان سزاوار است همه ما با هم در راهپیمائی روز جهانی قدس که نماد حمایت مؤمنین از مظلومان جهان در برابر ظلم ظالمان است شرکت کنیم.
این برنامه نورانی، با حضور امام جمعه و کلیه ادارات شهرستان ، پایوران رسمی و وظیفه سپاه ناحیه و تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان ، به دعوت سپاه ناحیه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها